torsdag 17 september 2009

Trevligt samtal

Nu har jag pratat i telefon en bra stund med någon som jag tycker mycket om <3
Alltid kul att tjöta en stund.

Ted är nere hos en dagiskompis, vi var i lekparken som ligger 2 gator ner, mitt emot lekparken bor en dagiskompis till Ted så han & hans lillebror kom ut & lekte med Ted.
Efter en stund så kom även deras Mamma ut, vi stod & pratade lite & hon frågade om Ted ville stanna hos dem en stund & leka, & det ville han gärna =))
Så jag fick gå hem själv, men det gick bra det me.

Tony har nu börjat plugga (till elektriker) & hans trivs jätte bra med det.
Han tycker att det är roligt & han verkar ha lätt för att lära sig.
Men efter första dagen var han helt tom i huvudet + att han hade huvudvärk & då kände han sig lite bedrövad över att sitta i skolbänken igen. Men han känner iaf som att han har gjort rätt val, det känns bra säger han.


Ikväll ska jag hem till Elin, vi ska laga lite god mat ihop & så blir det en massa tjöt, alltid kul =)).

Just det, Ted har klippt sig så här kommer det en bild på min lille goding.





7 kommentarer:

  1. En korthårig Ted...kul att han har klippt sig.

    Kan förstå hur Tony kände sig efter första dagen. Det är ju som när vi är på utbildningar =)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Han har ju klippt sig innan, men detta var den gången de klippte kortast =))
    Tycker faktiskt han passar bättre i halvlångt hår(lite längre än det på kortet).

    Ja, & då är man riktigt trött i huvudet =))

    SvaraRadera
  3. Det blev lite i det kortaste lagret, men det växer ut Carina =)

    Det är jätteskönt att jag har gått ner allt + lite till. Det kommer bli mer som ska bort och det kommer jag lyckas med. Inte bra att du har slarvat. Du får kämpa vidare...ska jag komma och peppa dig?

    Det är helt underbart med en liten...i eftermiddag har han vart väldigt mammig och har bara velat äta. Så nu sover han och jag får andas lite..men ska inte klaga. För han är väldigt snäll annars.

    Ska försöka komma upp på jobbet nån dag sen, men det får bli om några veckor.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ted är alltid fin men detta var liiite för kort :).

    Förstår inte detta eviga tjatet hos folk "killar ska ha kort hår".. Mycket möjligt att de gäller pojkar som inte bär upp en frisyr med långt hår, men TED passar verkligen i långt/halvlångt :D

    Dock spelar de ingen roll om han är rakad eller har värsta grottmänniska håret, han är ALLTID finast iaf <3 <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera
  5. LENA
    Jag vet, det växer ut igen =))
    Ja, jag behöver lite peppning =))
    Kom upp en dag när jag jobbar då, vill ju se lille Ian !!

    MADDE
    Jag vet, hehehehehe ;-) =))
    men tack ändå =))

    SvaraRadera
  6. Ska komma upp till jobbet när han är 1 månad har jag tänkt. Än är han lite liten. Ska försöka tajma in när du jobbar.

    Cissi var här hos mig i tisdags, så kul att träffa någon från jobbet och sen samma dag träffade jag Ingrid med.

    Klart jag kommer upp och peppar dig lite grann...vi kan kämpa tillsammans. För mig går det bara neråt nu.

    Är så glad att han var så lugn på bussen. Får se hur det går idag när vi ska till BVC.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Det gick väldigt bra idag med Ian på bussen =) Han växer så det knakar!

    Kram

    SvaraRadera