måndag 2 augusti 2010

Grannbarn

På våran lilla korta gata ligger det 13 hus. Av dess 13 hus finns det just nu 12 barnfamiljer. Av dessa 12 barnfamiljer finns det 9 familjer som har barn som är mellan mellan 1-10 år.
3 av dessa familjer har barn som är jämngamla med Ted. Det är Olle (04), Simon (05) och Hugo (06).

Från början var det bara Olle, men för ca 1 månad sedan flyttade Hugo hit med sin familj, och nu har även Simon flyttat hit med sin familj.
Jätte kul för Ted att helt plötsligt ha 2 kompisar till att leka med.
Det är ju så smidigt och skönt när man bor så nära, de bara går ut eller till varandra och leker. Det behöver inte förberedas, ringas till eller planeras.

De resterande 5 familjerna har antingen små "pluttar" på 1 år eller lite större kids runt 9 år. Det händer ju ibland att några av de större eller mindre är med på ett hörn och det är ju roligt och nyttigt tror jag att man leker med barn som både är yngre, äldre och av samma och motsatt kön.



Ted och Hugo cyklar, en av Teds absoluta favorit sysselsättningar just nu

2 kommentarer:

  1. jag förstår precis vad du menar med grannbarnen. jag är lite avundsjuk på er nu. vi hade det ju så när maja bodde jämte oss, o det var verkligen toppen för både tjejerna o oss vuxna.

    SvaraRadera
  2. =)) Det blir säkert så hos er me sen....ni hade ju fått en ny granne har jag för mig =))
    Från början var det ju bara Olle här så sådant ändras ju.
    Dessutom så har väl Tindra nära till grannbarnen när hon är hos Tommy.

    SvaraRadera