lördag 12 november 2011

En kock

Väldigt ofta så leker Ted med något av grannbarnen på em/kvällen.
Detta gör ju tyvärr så att han nästan aldrig längre är med oss vuxna & lagar mat, något som han tyckte var väldigt roligt när han var liten.
Igår lekte han dock inte med någon när vi påbörjade middagen runt 17 snåret & han sa då själv att han ville vara med & laga mat.
Jag & Tony blev jätte glada & det var så roligt att laga mat tillsammans, alla 3 !!


Det mest komiska i det hela är väl att jag ett par timmar tidigare pratade med min Pappa i telefon & vi diskuterade bla att dagens barn inte är med sina föräldrar & lär sig på samma vis som man kanske gjorde förr.
Dagens barn sitter mycket framför dator, tv, andra teknik prylar eller så är det enbart kompisar som gäller.
Många av de som är föräldrar idag köper också mycket "färdig" mat så de barn som är med kanske lär sig hur man använder en micro då =)) =))

Det finns säkerligen de som lagar "riktig" mat (enligt mig) emellanåt också & som låter sina barn som vill vara med i köket få det.
Sen är det ju naturligtvis viktigt att barn får leka med sina vänner men jag tror att det även är viktigt att de får vara med & umgås med sina föräldrar !!

Hur som helst så var det väldigt trevligt & Ted var en mycket duktig kock som tärnade upp falukorv till vår hemgjorda pyttipanna =)) =))


Måste provsmaka =))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar