tisdag 22 november 2011

Ett blogginlägg


Jag påbörjade faktiskt en blogginlägg för ett par dagar sedan men jag hade tyvärr inte tid att skriva färdigt det.
Nu känns det inte heller aktuellt att titta igenom det & lägga upp det utan jag gör ett nytt inlägg istället & så tar jag med bitar ifrån det gamla =))

Det gamla inlägget handlade väl främst om Ted & förskolan, vi har nämligen haft utvecklingssamtal så jag skulle skryta lite om hur smart de tyckte att han var =))

Det går bra i förskolan, Ted trivs & han tycker om att arbeta med bokstäver & siffror.
De hade fått lite frågor som de skulle svara på innan samtalet & Ted hade tänkt efter & svarat sanningsenligt, många barn svarar visst stämmer bra på allt fast att det kanske inte gör det =))

Teds intresse för att rita vaknade ju i samband med att förskolan började & han ritar visst mycket detaljer, något som jag minns att även min bror gjorde.

Det var en massa bra saker iaf, nu minns jag inte allt med det kändes väldigt positivt.
Tyvärr så finns det ju en negativ sida me & det är när Ted & grannpojken (som går i samma klass) busar upp varandra så till den milda grad att de inte är med på det som händer.
Men där har vi bestämt att personalen ska dela på dem när det blir på det viset.

Sen kan det vara lite svårt att vara still & tyst ibland men det förvånar mig inte =))
Ted har 2 toppen fröknar (förskolelärare) de är hur goa & bra som helst !!
Jag är väldigt tacksam för att han har just dem !!
Även fritidspedagogerna är bra, men speciellt förskolelärarna som ju även jag själv har haft.


Igår var Tony & Ted med hos barnmorskan, de ville få höra Bubblans hjärtljud.
Jag tror att det är viktigt att involvera Ted så mycket som möjligt i graviditeten så att det inte blir helt chockartat sen när Bubblan väl kommer.
Många syskon blir ju avundsjuka, jag tror inte att Ted kommer bli det men det återstår ju att se.
Han blev ju inte det när Molly kom trots att han stod Madde & Christian så nära.
Men vi får se helt enkelt.

Idag är det exakt 3 veckor till den 13/12, eller 21 dagar.
Det närmar sig & vi är förväntansfulla men än så länge är jag inte trött på att vara gravid.
Bubblan får gärna stanna i magen ett litet tag till.
Visserligen har jag inget emot om "den" skulle komma nu men det är inte något måste just nu.

I fredags så var jag inne på förlossningen, jag tyckte att Bubblan hade rört sig lite ett par dagar så jag ville bara ringa in & prata med dem.
Gissa om jag blev förvånad när de sa att jag skulle komma direkt, & detta trots att jag hade känt fosterrörelser på morgonen.
Men visst det är ju jätte bra att de är så noggranna, det var de inte när jag väntade Ted.

Hur som helst så var allt bra, hjärtljuden var jämna & fina, det var mycket fostervatten vilket tydde på att moderkakan fungerade bra.
Efter detta så var Bubblan mer aktiv än vad den någonsin har varit =))
Det gjorde till & med ont ett par gånger när den buffade till där inne =))

Läkaren såg också att huvudet ligger neråt =)) till min stora lättnad =))


Nu ska jag ta tag i lite saker som måste göras men ni får ha det så bra alla läsare =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar