fredag 13 januari 2012

Att vara Mammaledig


Nu har jag varit hemma på gravidpenning & Mammaledigt i 3 månader.
3 månader som har gått väldigt bra & som har varit väldigt roliga.
Jag var lite fundersam över hur det skulle bli att gå hemma (det kan ju bli lite långtråkigt) men det har gått jätte bra. Jag har haft roliga, härliga & intressanta människor att umgås med.
Sedan har jag ju ett hem att sköta & sen har Ted sina tider.

Det rullar med andra ord på & jag försöker att leva här & nu, njuta av det som är just nu.
Ibland längtar man till olika saker & det måste man få göra men det får inte ta överhand.
Men det finns många spännande roliga saker som jag ser fram emot att få uppleva tillsammans med Alva för första gången.

Alva kommer dock inte att ha samma möjlighet som Ted när det gäller att vara hemma med mig till ca 20 månaders ålder.
Vår livssituation när det gäller den ekonomiska biten är i dagsläget inte lika bra som när Ted var bebis, så pga det kommer Alva att behöva börja på dagis runt ca 13 månaders ålder.
Därför har vi pratat & kommit fram till att jag ska försöka & hoppa in & jobba extra någon gång då & då från & med maj månad ungefär.
Sen ska jag ev jobba under 4 veckor i sommar så att Tony får en chans att vara Pappa ledig.

Detta gör så att vi förhoppningsvis kan skjuta på Alvas dagisstart ett par månader iaf, vi får se hur länge.


Just nu så har jag 3 vilda pojkar här hemma =))
En sovande Alva =))
En jag som måste börja plocka lite, det ser just nu för bedrövligt ut här hemma =((


Mina fina

2 kommentarer:

  1. Njut av tiden hemma, Cinna! Den är härlig men lika härligt blir det när ni börjar den vanliga "lunken" med dagis - då får lilla Alva lite nya impulser samtidigt som ni uppskattar tiden med henne ännu mer. Det behöver inte alls vara negativt, och vad som är absolut positivt är att Tony får ansvar själv några veckor i alla fall. Det är inte alls samma som att hjälpa till ... Ha det bra, alla!

    SvaraRadera
  2. Det ska jag =))
    Jo jag minns det med Ted, att man uppskattade tiden tillsammans mer på ett annat vis när han hade börjat på dagis.

    Det har alltid funkat toppen bra för Tony med Ted så jag hoppas att det blir likadant med Alva......nyttigt för honom att vara lite föräldrarledig =))

    Ni får också ha det bra =))

    SvaraRadera