torsdag 5 januari 2012

Mitt 2011

Detta året började inte så bra för mig, det var mycket tråkigheter från 2010 som tyngde ner mig & allt var väldigt mörkt & jobbigt.
Dessutom så startade året med att jag var sjuk, något som speciellt jag & Ted var till & från under den första delen av året.

Den 22 januari fyllde Tony 30 år & det firade vi med familj & släkt i en mysig liten stuga en bit härifrån.

I mars så opererades Ted i Eksjö, en operation som var väldigt lyckad.
I samband med det så åkte jag & Ted ner & hälsade på Madde, Christian & Molly där jag fick träffa Linda som hjälpte mig med vissa själsliga funderingar & tankar.
Ett möte som hjälpte mig väldigt mycket.

Molly hade sitt namnkalas & jag blev utsedd till en av hennes 2 livsledsagare.
Christian fyllde 25 år.

Vi hade en underbar kall vinter med mycket snö, så det blev en del tefatsåkning i backarna.
Precis en sådan vinter som det ska vara =))
Under våren pluggade jag även upp Matte A & i maj månad när jag hade mitt slutprov så fick jag godkänt i kursen.

Den 30 april, valborgsmässoafton, så tog jag ett graviditetstest efter att ha mått illa & inte haft någon matlust under några veckor.
Testat visade +, jag var gravid.
Detta var en väldigt stor händelse & här började en enorm väntan & längtan efter att få träffa den lilla bubblan som bodde i mig.

Ett par goda vänner till oss gifte sig i maj men tyvärr så var jag inte med på bröllopet, jag mådde väldigt illa pga lilla Bubblan.

I juni fick jag min nya tjänst (kombinerad natt & dag) & den började jag på i september.

Den 6/6 fyllde Ted 6 år.

Min lilla, stora lillebror tog studenten

Sommaren spenderades med härliga människor & vi gjorde lite småutflykter bla till Liseberg & Skara Sommarland.
Vi var även på den årliga semesterfesten, en mycket trevlig sådan, som en av Tonys gamla arbetskamrater brukar anordna.

I slutet av augusti så började Ted i förskoleklass, något som vi alla här hemma hade sett fram emot med spänning.
Det visade sig att Ted trivdes mycket bra & hittills så har det gått riktigt bra för honom.

Ulla Britt (svärmor) fyllde 65 år den 25/8.

Den 24/9 så gifte sig Pappa & Marie, något som chockerade hela sällskapet som trodde att de hade gått på 50 års fest.
Marie fyllde 50 år den 26/9.

Hösten kom & i mitten av oktober gick jag hem på graviditetspenning.
Jag var lite orolig för hur det skulle vara att gå hemma med det gick jätte bra.
Jag träffade en massa människor & fixade & donade under dagarna när jag var hemma.
Det var en härlig & bra tid.
Under denna tiden träffade jag 2 människor som hjälpte mig mycket med en del tankar & funderingar som jag just då hade.
En förändring påbörjades, en förändring som rör mitt tankesätt.

Min fina vän & kusin, Elin, fyllde 30 år i augusti & detta firade vi (hon & Jag) genom att gå ut & äta under hösten. En mycket trevlig & uppskattad kväll.

Vi påbörjade Bubblans rum under sommaren, ett arbete som fortsatte under hösten & tyvärr inte är riktigt klart än......men nästan, det är några små detaljer kvar bara.

Den 23/11 fyllde mitt första (& enda) syskonbarn, Molly, 1 år.

Den 1 december så föddes vår lilla Alva, årets stora händelse.
December månad rusade på i en väldig fart & en del av mig saknar verkligen tiden då jag var gravid, samt förlossningen.
Det låter kanske konstigt men så känner jag, det var en fin tid & en mycket fin upplevelse med underbar personal.

Min fina lillebror lämnade Sverige för att bege sig till Norge & leva tillsammans med sin flickvän Viktoria.

Julen firades inte som vanligt, det blev 3 olika firande men alla var lika uppskattade av mig.

Det nya året firade vi in nere i Karlshamn för tredje året i rad, något som kanske ska bli en fin tradition ??


Jag tycker att det har varit ett mycket bra år med många positiva, underbara händelser.
Jag har umgåtts med människor som betyder mycket för mig & som jag tycker om.

Jag har en del önskningar & förhoppningar för detta året, men framförallt så ska jag njuta av tiden hemma med Alva.
Leva här & nu !!
Försöka att inte slösa en massa negativ energi på människor som enligt mig beter sig på ett dumt/elakt/nedvärderande sätt eller som själva inte ger lika mycket som de faktiskt tar.
Fokusera på mitt & min familjs liv !!


1 kommentar:

  1. Ett fint år, Carina, och det bästa är ju förstås lilla Alva! Njut av det som ni har och av varandra.
    Du har många kloka tankar, det är bara att leva efter dem.
    Kram, Leena

    SvaraRadera