måndag 9 januari 2012

Verklighetens vecka


Jaha då var man tillbaka till verkligheten, ja eller den "startar" väl den här veckan.
Ända sedan Alva föddes så har man ju gått i den där "bubblan" & med alla lediga dagar (föräldraledigt & röda dagar) som Tony har haft så har det ju inte direkt blivit någon vardag.

Men idag så =)) & det känns faktiskt bara bra.
Just nu sitter jag här, det är morgon, Ted & Alva sover.
Jag är pigg & jag har redan påbörjat några av dagens bestyr.

Ted har studiedag idag så han börjar inte skolan förrän imorgon.
Men på em idag så ska vi hämta hem en av hans klasskompisar hit så att killarna får leka lite.

Det blir en del träffar med diverse människor under veckans gång, jag ser fram emot dem allihopa =))
Imorgon hade vi (jag & Alva) dessutom tänkt att åka upp en sväng till mitt jobb & hälsa på.
På onsdag så är det bvc & det ska bli riktigt kul att få se hur mycket min lilla har växt.


Det var lite om vår vecka som kommer, men jag kan ju även passa på att nämna att vi var på ett mycket trevligt trettondagsfika hos min Farmor i lördags.
Vissa träffar blir bara så lyckade, lugna & harmoniska.
Detta var en sådan =))
Dessutom så var det ett stort + att min snälla Faster hade stickat en sådan fin filt till Alva =))
Tack igen, den var verkligen jätte fin !!


I helgen som var har vi även påbörjat att rensa undan en hel del leksaker från Teds rum.
Han ska även få lite nya möbler.
Men just nu så känns det faktiskt som ett helt nytt rum, vi har möblerat om så att rummet känns luftigare & större.
SÅ kommer det ju inte vara när vi fått in skrivbordet men jag är säker på att det ändå blir bättre än var det var innan.

Jaha, jag hade tänkt att skriva lite om jultomten men det får väl bli vid ett senare tillfälle för nu måste jag påbörja vår frukost & se till att Ted vaknar till.


Alva slappar i sitt nya babygym

Ynkel Skrynkel eller Unkel Skrunkel som Madde säger =))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar