onsdag 22 februari 2012

Idag

 Vi är friska & det har vi varit ett litet tag nu =))
Jag har väl lite av förkylningen kvar i kroppen men den är på väg bort.

Ted är just nu hemma & det ska han ev vara hela veckan & det är ju pga operationen.
Men han är så pigg & sprallig, han mår toppen.

I måndags så överraskade jag & Ted Tony med en trerätters middag på kvällen.
Tony blev väldigt glad & uppskattade det som vi hade gjort.
Det är inte mer än rätt att Tony blir den som blir uppvaktad någon gång =))
Vi hade skrivit ut menyn från datorn så det var som att komma till en restaurang =))

Förrätten blev Tonys favorit, nämligen toastskagen.
Huvudrätten blev krämig potatisgratäng med grillad kyckling, fruktig sallad &kantarellsås.
& sist men inte minst så blev det kladdig chokladmuffins med grädde, glass & geléhallon.

Allt var mycket gott & Ted gjorde i princip muffinsen helt själv =))
Potatisgratängen var aningen överkokt men den var helt okej att äta.
Naturligtvis var det även jag & Ted som plockade undan & Tony fick sitta ner & ta det lugnt.

Det var mycket trevligt, både jobbet tillsammans med Ted men även att sitta ner & njuta av det goda tillsammans med de man älskar ♥


Igår hade vi besök av en kompis & hennes 3 småttingar.
Hon hade sytt en sådan otroligt fin klänning till Alva.
Hon är så duktig på att sy barnkläder så nu har jag beställt en mössa till Alvisen också =))

Efter vårt besök så gav vi oss ut på en långpromenad där vi bla promenerade förbi Teds gamla dagis.
Ted har länge sagt att han vill visa Alva för hans fd fröknar så nu passade vi på.
Alva blev väldigt poppis, speciellt bland alla småflickor som stod som i en ring runt vagnen & tittade.
Alla tyckte att hon var så fin & man märkte att Ted kände sig stolt =))


Efter 2 intensiva dagar tar vi det lugnt idag. Ikväll ska vi hem till mina morföräldrar & fika lite. Det blir premiär för Alva att komma dit, hon har varit precis innanför dörren i sin bilstol en gång men det räknas knappt.


Vi har fått en tid till ögonmottagningen den 6 mars kl 10.
Så då ska lillan bli undersökt & vi hoppas att det går bra.
Vi ska ta med en del bilder där man tydligt kan se att den ena pupillen är större.

Jag är inte riktigt säker men jag tror att Tonys ögon blir så (med pupillerna) ibland med. Ni förstår nu för tiden studerar jag ögon väldigt ingående =))

Nu ska jag strax mata Alva & sedan ska jag & Ted äta mat.


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar