måndag 27 februari 2012

Måndag

Då var det sista besöket hos barnmorskan avklarat.
Så nu kommer jag inte att träffa henne på väldigt länge =))
Eller vi kommer säkert springa ihop när jag är på bvc med Alva, det är nämligen i samma lokaler.

Efter besöket for vi upp till jobbet & hämtade ett paket från jobbarkompisarna.
2 jätte fina body & 1 par byxor fick Alvisen.
Hon har fått så mycket fint av alla som har "uppvaktat" henne ända sedan hon kom till oss.
Det enda hon har fått i dubblett är ett 2 pack strumpor men det gjorde ingenting för det var ett par mycket söta strumpor & strumpor går ju dessutom alltid åt.
Lite lustigt faktiskt att det inte har blivit fler dubbletter för hon har fått en hel del.

Nu sitter jag & planerar för fullt inför Alvas namnceremoni eller namnkalas =))
Det är så roligt & jag ser verkligen fram emot detta !!
Så tråkigt bara att alla inte kan komma =((
Igår fick jag reda på att Henrik & Victoria inte kommer =((
Men så kan det ju vara ibland.

Sen blir jag lite smått förbannad på att vissa inte kan svara på om de ska komma eller ej !!
Men jag får väl göra som Pappa rådde mig, räkna med att de inte kommer helt enkelt !!

=))
För övrigt så är det en bra dag, trots att jag är lite trött.
Vi ska upp & titta på lille Allan ikväll =))
JAPP, Teds & Alvas kusin ska heta Allan !!
Inte så vackert kanske några tycker, men som jag har predikat för de jag har berättat detta för så är det ju då bra att just DU inte har valt det namnet till ditt/dina barn =))
Eller hur ?!?
Det är ju upp till varje familj att kalla sina barn för vad de vill, huvudsaken är ju att föräldrarna gillar sitt barns namn !!
Så sådant trams att namnen ska passa hit & dit & upp & ner tycker jag att man kan lägga ner =)) !!
Jag har många människor i min närhet som har valt att kalla sina barn för namn som för mig är helt obegripligt men det är inget jag predikar om för det !!

Så som sagt det ska bli spännande att träffa lille Allan =))
Minstingen i släkten !!

Fick åter igen bevis på hur otroligt snälla människor det finns !!
Ett par av grannarna (vuxen + barn) knackade precis på & frågade om Ted ville följa med ut & cykla med dem.
Nu ville han inte det det för han är väldigt trött idag, han somnade sent igår.
Men de där "guldkorns" människorna finns där ute & jag är så glad & tacksam för att jag har en del sådana människor runt omkring mig !!

Nu ska jag försöka väcka Alvisen som har sovit väääldigt länge =))

KRAM  ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar