måndag 16 april 2012

4½ månad

Det är min lilla lus idag =))
Det känns inte som att jag gör något annat än att tjata om hur snabbt tiden går, men det är så jag upplever det.
Dessa 4½ månaderna har rusat fram i en oändlig fart.

Just nu väntar jag in 2 stora saker när det gäller Alva.
Det ena är att vi framöver ska byta ut liggdelen i vagnen till sittdelen.
När det blir får vi se men inom 0-2 månader skulle jag kunna tänka mig.
Det beror ju lite på henne själv, hur pass intresserad hon är av att sitta upp.
Jag minns inte riktigt hur gammal Ted var när vi bytte men jag tror att det var när han var runt 5-6 månader.
Det är iaf ett stort steg & jag ser fram emot det.

Det andra jag väntar in är att vi ska köpa en gåstol till henne.
Många börjar ju använde det mycket tidigare men som 2 barnsmor tar man det lite mer med ro med andra barnet (iaf jag =)) & jag vill inte stressa fram något.
Allt måste inte ske så tidigt som möjligt =))
Så väldigt snart framöver ska vi införskaffa oss en gåstol.

Idag gjorde vi ett försök att plasta Teds sexårständer men det gick inte så bra.
Ted ville inte....
Personligen så tyckte jag inte att tandläkaren var speciellt bra på att ta barn heller.
Men men så kan det ju vara.
Vi får se, Ted kanske hinner plasta alla sina 6 års tänder dagen innan han fyller 20 eller något =)) =))
Envisare unge får man iaf leta efter, hittills har jag inte stött på någon.......möjligtvis Henrik =))

Igår var vi & träffade Camilla, Fredrik, Linus, Olle & Emma.
Som jag har skrivit tidigare så gick jag & Tony i samma föräldragrupp som Camilla & Fredrik.
De fick Linus ca 2 veckor efter att vi fick Ted.
3 år senare fick de Olle.
Camilla har även 2 barn sedan ett tidigare förhållande (Emma &Daniel).

Vi hade det iaf jätte trevligt & killarna fann varandra direkt =))
Så roligt att se.
Emma som blir 13 år var väldigt förtjust i lilla Alva så hon gick med glädje runt & bar på henne.
Nu är det vår tur att bjuda hit dem nästa gång, så nu får vi se till att det blir av framöver.

Idag har jag huvudvärk. Sedan Alva kom så har jag haft 2 migränanfall.
Jag har aldrig haft det tidigare med efter att Alva föddes så har det alltså dragit igång.
Än så länge är det hanterbart men jag har fått ta alvedon vid 2 tillfällen (4 tabletter sammanlagt) & huvudvärken & yrslen finns där bak & gror.

Lusen är förkyld =((
Hoppas att hon inte får feber utan att det håller sig till en liten rinnande näsa & lite hosta.

Lusbettet tränar nacken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar