lördag 14 april 2012

Lugnet själv

Gårdagen var en helt vanlig dag =))
Varken tur eller otur för min del.

Vi hade det väldigt trevligt på Henriks kalas.
Ted är så förtjust i Henrik, jag tror att han ser upp till honom =))
Alva spenderade mycket tid hos Marie & Johanna.
Hon satt så lugnt i Johannas famn i ca 40 min, det var så lugnt.....jätte konstigt.....man kunde nästan ta på känslan.
Alva har varit i detta "stadiet" någon gång tidigare, hon sprider liksom ett lugn runt om sig.
Nu förklarar jag nog lite virrigt för lugn kan hon ju vara ändå men det var något särskilt över detta.
Hennes aura & lugnet som spred sig......
Magiskt på något vis.

Alva hos Johanna

Någon som älskar bullar =))

Bästa bilden på födelsedagsbarnet......


Alva i sitt kollugna tillstånd

Denna dagen har inte gått i många knop.
Vi har gjort det nödvändigaste men i övrigt så har vi mest tagit det lugnt.
Pratat & planerat lite.....=))

Ted har lekt med Simon & Hugo nästan hela dagen.
Innan tog Tony med sig killarna (förutom Hugo som skulle hem) på en cykeltur ner till affären.
De köpte katrinplommonpuré till Alva.

Igår fick Alva smaka på mosad banan & idag blev det då katrinplommonpuré på burk.
 Första burken hittills, annars så har vi ju gjort puréerna själva.
Jag får nog säga att mosad banan & katrinplommonpuré är favoriterna just nu =))
Jag hade ju egentligen tänkt att vänta med de söta puréerna men det nu blev det lite tidigare ändå.

Alva får katrinplommonpuré



Kvällen ska vi spendera framför tv:n, vi ska nämligen titta på den första delen av Narnia.
Det ska bli spännande att se vad Teddan tycker om den.

Men nu ska vi äta, idag blir det grillat.
Ni får ha en trevlig lördag kväll !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar