onsdag 11 april 2012

Lite allt möjligt

Igår gjorde jag & Ted play do lera, något som Ted tyckte var jätte roligt =))
Degen blev smidig & fin & den är så härlig att ta i.
Den blev lite ljust röd eller rosa. Egentligen så skulle vi ha haft i mer karamellfärg än vad vi hade men det får gå ändå.

Igår var jag & Alva på Knuten (öf i NH) & idag var vi på kyrkans öf här där vi bor.
Igår fick vi sällskap av Maria & Simon & idag fick vi sällskap av Malle & Helga.
Även vår andra granne befann sig på öf i kyrkan.
Spännande att se om dessa 3 små grannflickor kommer bli goda vänner en gång i framtiden.....man kan ju alltid hoppas =))
Det började dock inte så bra för Minna & Alva.
Minna ville gärna känna i Alvas ansikte & det gjorde hon ganska så hårt så Alva blev väldigt ledsen...=((
Men men så är det ju med de små liven, de gör ju inte så för att vara elaka direkt.
De vill ju utforska & upptäcka. Sen att det blir lite hårt är ju inget de planerar.


I ca 1½ vecka har Alva fått smaka puré av potatis, morot, blomkål, broccoli, majs & ärtor, samt mild havregröt.
Hon har även fått så kallade pyttesmå smakportioner av oss. Vi har doppat fingret i den maten vi själva har ätit (dillsås, köttfärsås) & så har hon fått det.
Hon är än så länge ingen matfantast som hennes bror var, han ville bara ha mer & mer =))
Vissa gånger har hon klökts & mycket kommer ju ut igen men om det beror på att det är äckligt eller om det helt enkelt är så att hon inte riktigt har förstått tekniken på hur man äter vet jag inte.

Det som har funkat bäst är iaf gröten & majspurén.
Nu ska jag börja blanda lite olika smaker har jag tänkt så imorgon blir det nog potatis & morots puré.
Frukt får vänta lite till, jag vill ju inte att hon ska få smak på det "goda" för tidigt =)) =))

Idag har Ted haft med sig en "ny" kompis hem.
Han heter Simon & de har lekt riktigt bra. Jag tycker att det är bra & roligt att han leker med olika barn !!

Nu ska jag laga lite mat & sedan blir det nog till att mysa ner sig lite i soffan.
Det är ju sådant väder ute, man vill bara sätta sig med en varm filt & sjunka ner i en härlig soffa.

Ni får ha en trevlig kväll !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar