måndag 2 april 2012

Påsklov

Då var det dags för påsklov. Teds tredje lov efter att han började skolan.
Tänk att han har gått i förskoleklass i nästan 7½ månad.
Ännu en gång är det ofattbart att förstå hur fort tiden egentligen går.

Första dagen på lovet börjar bra för Teddan.
Idag har han först fått vara med sin Pappa en stund på hans jobb, något som Ted tyckte var jätte roligt.
Nu är han iväg med sin Morfar & Marie de skulle hitta på något som är hemligt =))
Detta planerade de redan dagen efter Alvas namnkalas & Ted har inte avslöjat vad det kan vara =))
Jag har varit riktigt nyfiken ska ni veta =))

Jag har varit med Alva på bvc & hon växer & allt verkar vara precis som det ska med det lilla flickebarnet.
Hon väger numera 7255g & är 63,3 cm lång.
Hon är ganska så jämnstor med Molly i samma ålder.
Ted däremot var flera cm längre men vägde bara 40g mer.
Lite roligt att jämföra =))

För övrigt så har jag nu börjat använda min Iphone & jag måste säga att jag är förälskad i den =))
Men än så länge har jag mycket att lära för den är precis ny.

Nu ska jag strax koka 1 potatis till Alva så får vi se vad hon tycker om att smaka på det idag.

Passar på att bjuda på en bild som hade kunnat bli så bra om Ted inte hade hållit handen där han gör. Det stramar liksom åt Alvas hud så ögat ser lustigt ut....men men de är ju mina små hjärtan iaf  ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar