lördag 21 april 2012

Avokado

Igår fick lusbettet smaka på avokado för första gången & det var ingen hit verkade det som.
Men idag när hon smakade så gillade hon det skarpt =))
Jag själv har inte har varit någon avokado fantast men jag smakade jag med & jag gillade det faktiskt också.

Vi har pratat om när det kan vara dags att byta ut ett mål ersättning mot mat/gröt.
Vi kommer vänta ett litet tag till & sen gör vi nog så att vi byter ut frukosten först.
Förmodligen så kommer Alva vilja ha flaskan någon gång mellan 6-7 (ev tidigare) & sen är då tanken att hon ska få gröt & fruktpuré vid 8:30 när jag har lämnat Ted.

Det känns som att det mesta går ner, potatis har väl inte varit någon hit tyvärr men det ska hon ju ändå inte äta till frukost.
Vi får se lite hur vi gör.
Som det är nu så smakar hon lite på olika saker varje dag.

Igår införskaffade vi en gåstol till lusen.
Man kan båda gå i den & gunga med den.
Hon har bara suttit i den 1 gång & av det lilla stunden hon satt där så verkade hon tycka att det var helt okej.
Men vi får se om det blir en favorit i framtiden eller om hon kommer att rata den.

Igår när jag & Alva var hos Farmor så vände hon för första gången runt från rygg till mage =))
Hon låg på en filt på golvet & jag & Farmor satt & pratade, jag såg att hon låg som en krok & helt plötsligt så låg hon på magen =))
Duktig tjej !!

I natt vakande Alva runt 02:30 men jag var så fruktansvärt trött så jag störde mig knappt på att hon låg där & jollrade, efter ca 1 timme gnydde hon & då gav jag nappen ett par tre gånger & vips så sov hon & sedan vaknade hon vid 7:20. Så denna natten var ändå helt okej. Hon får gärna vara vaken om hon vill, bara hon inte stör mig =)) =)) =)) =))

Idag har vi rensat bort lite skräp från trädgården & altanen, så det blev en tur till sortergården.
Vi har även lite vagt börjat planera Teds barnkalas.
Förra årets barnkalas kom så hastigt på & därför ska vi börja att planera tidigare i år.
Vi vet hur Ted vill ha det & nu smider vi planer utefter det =))

Nu ska vi fortsätta här hemma, vi har en hel del kvar att göra !!
Ska bara lägga in 2 bilder =))

Alva 4½ månad

Ted 4½ månad

Jag tycker fortfarande att Ted & Alva är lika men jag tycker ändå att de är mer olika nu än när de var lite mindre.
Jämför ex dessa bilder, de är runt 4½ månad & är inte speciellt lika.
Då går lite åt olika håll
Sen råder det delade meningar om vem som är mest lik vem av oss föräldrar.
Naturligtvis finns det likheter från både mig & Tony men jag vet inte vem som är mest lik vem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar