torsdag 19 april 2012

Nattsömn.....

Mitt lilla lusbett har ju sovit hela nätter ett bra tag, ca 1-1½ månad om jag inte minns fel & även när hon åt mitt i natten så fortsatte hon oftast att sova.
Natten mellan mån-tis så bröt den lilla damen sitt fina mönster.
Hon vaknade & var klarvaken vid 03:30 =O
Hon låg & lekte i lite mer än 1 timme innan hn började gny & då lyfte jag över henne till oss.
Hon visade tydligt att hon ville äta så vid 05 fick hon sin flaska.
Efter detta fortsatte hon att "prata" en stund till.
Jag kunde inte sova undertiden som hon var vaken så på tisdagen var jag ganska så trött.

Natten mellan tis-ons vaknade hon vid 02:30 =O
Hon började gny vid 03 & då tog jag över henne till oss.
Jag klappade på henne & låg nära henne & då somnade hon efter en stund.
Vid 05 vaknade hon & ville äta...

Den dagen försov sig hela familjen & vi vaknade vid kl 07:20.
Jag var väldigt trött & hade en dov huvudvärk till & från under hela dagen.

Natten mellan ons-tors så vaknar JAG runt kl 01 & kan inte somna om.
Det värker något fruktansvärt i min höger fot (har förmodligen överansträngt den).
Jag ligger vaken i en dryg timme.
Runt 04 vaknar Alva, hon ligger & "pratar" & leker.
Vid 04:30 visar hon tydligt att hon vill ha mat & efter maten bajsar hon......
Vid 05:30 somnar vi om & kl 06:45 är det dags att vakna.

SUCK !!
Vaför blir det så här när hon aldrig har varit strulig på natten tidigare (bortsett från någon enstaka gång) ??
Detta verkar dock inte vara ovanligt, det är många som verkar få en störd nattsömn mellan 4-5 månader.
Jag är med i en grupp på fb som heter decemberbebisar & där i är det flera stycken som det har blivit så här för.

Nu hoppas jag bara att lilla lusen vill återgå till sitt gamla mönster !!

Anledningen till att jag har ont i foten är förmodligen för att jag överansträngde den när jag & en vän promenerade runt Munksjön igår.
Jag kände att det gjorde lite ont på utsidan av foten när vi gick.
När jag sedan skulle kliva ur bilen vid Teds skola så kunde jag knappt gå, jag haltade in.
Idag är det mycket bättre men det gör fortfarande ont när jag går.

I övrigt så har veckan varit som vanligt, lite träffar & öppna förskolan besök.
Ted har haft 2 kompisar med sig hem i veckan. Bla Simon & det har gått riktigt bra !!

Igår fick Tony jobba över till ca kl 20 =O
Behöver jag säga att det inte var det minsta roligt att fixa med allt själv när man var dödstrött & hade en skadad fot =))
Vi överlevde iaf & idag känner jag mig konstigt nog piggare idag.
Idag ska vi bara vara & ta hand om alla måsten så som städning, matlagning osv

Imorgon ska jag & Alva åka upp till min Farmor & planera lite inför vårt gemensamma 110 års kalas.
Jag hade även tänkt att baka in Ted där så då blir det väl ett 117 års kalas =))

I helgen får vi besök av Elin & Tindra.
Denna helgen har vi mycket att göra här hemma med hus & trädgård osv.
Måste få lite ordning på saker & ting.

Nu har lusen vaknat så nu är det dags att mysa lite med henne =))

Nyvaken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar