söndag 17 juni 2012

En trevlig helg

I fredags så slutade vår lille plutt förskoleklass.
Avslutningen hölls i missionskyrkan & det var så mysigt att se när barnen sjöng & uppträdde för oss.
Ted var lite nervös så han sjöng inte.....men han stod med där framme iaf =))




Direkt efter avlutningen så åkte Tony tillbaka till sitt jobb.
Jag & Ted fikade här hemma, vi satt på en filt på framsidan & åt jordgubbar med glass & grädde.
Det var toppen väder under hela dagen så på em hade killarna på gatan vattenkrig.
Nu har Ted sommarlov =))

På kvällen strax före syster med familj dök upp så fick Ted "passa" eller ska vi kalla det underhålla?! Alva lite medan vi fixade med deras sovplatser & lite annat.

Så här fann vi dem när vi var klara =))

Pirater =))
På lördagen hade jag, Farmor & Ted vårt gemensamma 117 års kalas.
Det var trevligt med god mat & trevligt sällskap.
Elin & Tindra stannade riktigt sent =))
Barnen lekte så bra med Teds nya piratskepp & jag, Madde & Elin satt vid MITT nya köksbord & pratade om allt & inget =))

Jag fick det som jag hade önskat mig, ett nytt köksbord & stolar till =))
Ted fick playmobil (bla ett piratskepp) & så fick han böcker & pengar.
Farmor fick 3 olika resor så hon får förhoppningsvis en händelserik sommar med trevligt sällskap =))

Runt 00 så drog det igång ett rejält oväder med åska & ösregn & det behövdes verkligen rensas upp i luften.
Det var riktigt mysigt.

Idag kom Pappa & Marie förbi med M & C bil (som han servat) & de stannade både på middag & fika =))
Nu är det söndag kväll & vi är väldigt trötta efter en intensiv helg.
Vi har varit iväg & hyrt film så just nu tittar Tony & Ted på Teds film.
Alva sitter i soffan & leker med något som prasslar & jag bloggar =))

Måste ju även berätta att Molly är helmysig med Alva, hon vill klappa henne hela tiden & hon kallar henne för Lalla ♥
Molly är även väldigt förtjust i Ted ♥
Så roligt att se de små liven

Jag ska lägga upp lite bilder från helgen är min tanke.....så ingen för godkänna dem först =))
Som vanligt så får man inte till bra bilder på alla, ibland så blinkar någon eller bilden blir suddig så jag lägger helt enkelt upp de bilder som jag tycker är bra eller okej =))

Bilderna ligger även lite blandat för de är både från min & Maddes kamera.


Finaste underbara lilla Alva ♥

80 åringen

Ted leker i Yodas bur





Fina kusinerna ♥

PASSA ER



7 åringen

30 åringen




2 små prinsessor


Stol

Bordet

TACK ALLA som var med & bidrog till en bra helg =))
Ett extra tack för det fina bordet som ni gärna får utnyttja emellanåt, det är bara att komma förbi =)) =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar