söndag 24 juli 2011

Första veckan



Mitt allt, min fina


Då har snart hela första veckan av min semester gått :-O
Jisses vad fort tiden går när man är ledig.

Tyvärr så har jag ju även behövt ha en del kontakt med min chef pga den förbenade graviditetspenningansökan.
Då pratade vi även lite om min nya tjänst, tur att jag finns för han hade glömt när jag skulle börja på den =)) =))
En väldigt flurrig chef, men en väldigt snäll & förstående sådan !!!!
När jag ringde upp honom för andra gången så poängterade jag att jag inte hade något bättre för mig än att terrorisera honom =))
Han ska ringa & ge mig lite uppgifter till min ansökan nästa vecka.

Under veckan som varit så har vi rensat & gått igenom en hel del här hemma, mycket skit har vi slängt. Det har blivit något besök på Ikea & andra affärer.
Vi har varit/haft en del fikaträffar med bla mina morföräldrar, Pappa & Marie, Ulla-Britt & Mia & hennes familj. Dock träffade vi inte alla dessa människor samtidigt =))
Har även tjötat i telefon & haft kontakt med vissa andra människor som jag tycker om via dator/mobil.
Ted har haft turen att varje dag så har han antingen lekt med någon av grannpojkarna eller sin kusin Anders.
Ted & Simon har börjat leka lite mer, något som både vi & Simons föräldrar tycker är väldigt roligt då pojkarna ska gå i samma förskoleklass.
De leker bäst när de 2 är själva & de andra barnen inte är med.


Ted & Simon


En dag var vi vid Åsasjön med Ted & Anders & då åkte även en av grannarna dit med sina barn.



Hanna, Hugo, Anders & Ted


Tony & hans äldsta bror har hjälpt sin Mamma lite uppe vid hennes sommarstuga.

De dagiskompisar som Ted helst leker med är bortresta så dom har han tyvärr inte kunnat träffa.

Det andra vi har gjort så som simning & ul har jag redan skrivit om så det behöver ju inte nämnas här.

Men jag kan ju berätta att något har hänt med mitt högra knä.
Det började härom natten, det värkte som sjutton när jag rörde mig.
Kommande natt var det likadant (obs detta började natten innan jag började simma).
I Natt blev det naturligtvis också så men då tog jag en kudde & la benet på, jag ligger alltid på sidan/magen alltså magsidan =))
Idag har jag inte ont =))


Idag har vi slappardag här hemma, alla är trötta & slöa.
Vi har hyrt några filmer & ska bara ta det lugnt.

Vi har bestämt att vi ska gå & se smurfarnas film på bio i september, det kan bli den sista filmen som vi som familj ser på bio tillsammans på mycket länge.
Det kommer jag att sakna men det är klart värt det =))



Vi får se vad kommande vecka har att bjuda på =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar