söndag 31 juli 2011

Skara, simma, fixa, slappa

I fredags så var vi för första gången på Skara Sommarland, Tony har visst varit där som liten men varken jag eller Ted hade varit där tidigare.
Även denna gången så hade vi turen att få trevligt sällskap med oss, nämligen Elin & Tindra =))

Vädret var kanon fint & jag mitt pucko brände halvt ihjäl både ansikte, nacke, hals & armar.
Insmord var jag inte för det skulle ju inte vara fint väder.... =))

Barnen hade roligt & då hade jag också roligt =))
Teds absoluta favorit sak var gruvbanan, en halvstor berg & dalbana.
Vi började med tivoli avdelningen & sedan badade barnen.
Efter det fortsatte vi runt i parken där de bla åkte små minibilar, lekte med vatten & Ted vann en påse med kexchoklad =))
Jisses vilken tur den ungen har i år =))


Elin, Tindra, Ted & Tony åker Vikingen

Vattenlandet, som var väldigt fint & inbjudande



=))


Dagen efter så simmade jag med en annan gammal kompis på rosenlundsbadet.
Jag känner att jag har börjat komma igång nu & min tanke är ju att simma 1-2 ggr (helst 2ggr) varje vecka.
Det är så skönt att simma & extra trevligt när man har någon med sig så att man kan småprata lite.

Ted spenderade den dagen hos sin kusin Anders så när jag var färdig simmad fixade jag & Tony en del här hemma med bla Bubblans rum.


Tony jobbar på

Baksidan av Teds garderober


Idag är jag trött, slapp & lat.
Tony är uppe & hjälper sin bror & Mamma med hennes sommarstuga, de skulle bygga ihop något skjul.
Jag & Ted tar det lugnt, han leker just nu med sig själv.
I em kommer Anders hit & med tanke på att vädret är kanon fint idag så kanske det blir en tripp till Åsasjön, men vi får se lite vad pojkarna vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar