måndag 18 juli 2011

Viktdag


Jag väger mig på måndagar, det är något som jag bara har bestämt.
Så idag var det alltså dags & jag såg inte fram emot resultatet då jag vet med mig att jag har varit mer hungrig & därför ätit mer, dock inte en massa sött eller en massa snacks.
Förra veckan stod vågen dessutom på samma siffra som veckan före.

Så det var faktiskt med glädje som jag konstaterade att jag hade gått ner ½ kg sedan förra veckan. Inte mycket kanske men ändå - & det känns så bra =)) =))
Jag vet att det inte skulle vara konstigt om jag började gå upp i vikt nu men får jag välja så får det så gärna fortsätta neråt.

Nu när semestern är påbörjad så blir det ju extra viktigt att röra på sig & jag har redan bestämt hur mycket jag ska promenera eller simma varje vecka. Absolut ingen överdriven träning men jag vill ändå röra på mig & det kan ju inte skada.

Sammanlagt så har jag gått ner 11,1 kg sedan någon gång i början av maj.
Det syns & känns =)) =))


För övrigt så har dagen varit ganska så lugn, vi har rensat & slängt en del skräp.
Jag har pratat lite i telefon & planerat lite fler fikaträffar =))
Ted har lekt nästan hela dagen & kvällen med bla Olle, Isak (Olles klasskompis), Hugo, Hanna & Simon.
Perfekt när grannbarnen är hemma & har sommarlov.

Pojkarna spelar wii


Sen så måste jag ju berätta att min fd arbetskamrat fick en pojke för ca 1 vecka sedan.
Så nu har de flesta som ska ha smått fått det, jag vet ju om flera andra men det är inga jag direkt känner.
En bekant eller en kompis kompis ska ha i november me så det blir spännande att se vad hon får.

Nu ska snart Mucklan i säng (Ted) & sen så blir det nog filmkväll för mig & mannen.
Season of the witch är tanken att vi ska se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar