lördag 9 juli 2011

Matt


Igår kväll blev jag väldigt matt & fick sitta ner större delen av kvällen.
Jag somnade strax efter 23:00 & sov till 10:45 idag :-O
Jag vakande ett par gånger där emellan men jag slocknade lika fort igen.

Idag känner jag mig fortfarande matt, lite yr, andfådd & har lite svårt att gå.
Jag vet inte om det kan vara järnbrist ??
Om det inte släpper så får jag kontakta vårdcentralen eller min barnmorska.

Konstigt att det bara kom pang bom sådär.
I övrigt så är det ju bara illamåendet som jag har haft det jobbigt med under denna graviditeten.
Illamåendet har inte släppt än, däremot så är det något bättre just idag.
Annars så går det upp & ner från dag till dag.
Men det finns alltid där, varje dag i princip.


Jag fick ett trevligt sms igår, min barndomsvän Erika har fått en till son =))
Så nu har hon 2 av varje.
Alltid roligt med sådana sms =))

Just nu så är Ted & Tony vid Åsasjön & badar.
Ikväll ska Ted sova hos sin Farmor för vi ska på semesterfest i Huskvarna.
Denna fest ser jag verkligen fram emot, det är en massa trevliga härliga människor & det brukar alltid bli väldigt roligt =))

Tony gick ju på semester igår & Ted slutade på dagis.
Det känns nästan lite sorgligt att han aldrig mer ska gå på sitt dagis.

Nu får han vara ledig till den 22/8 då han börjar i förskoleklass.
Egentligen så skulle han ha börjat på fritids den 19/8 men vi fixade till det så han börjar med uppropet den 22 augusti istället. Samtidigt som alla andra förskoleklassbarn.

Själv så har jag nästa vecka kvar, då jobbar jag 7 dagar.
Mån, tis, fre, lör & sön.
Jag slutar 22:00 på söndagen =))
Men det är helt okej, det har faktiskt aldrig hänt tidigare.
Jag brukar alltid ha tur & sluta på torsdagen eller tidigt på fredagen.
Så i år fick det bli min tur att sluta det senaste man kan göra om man jobbar dag/kväll.

På semestern blir det lite småresor, bla ner till Karlshamn, Liseberg, Skara Sommarland & ett besök i Göteborg.
Sen kommer ju Karlshamnsborna hit ett tag me, ja eller Madde & Molly iaf.

Vi hade även tänkt att påbörja Bubblans rum, jag vet egentligen inte exakt vad vi väntar på =))
Förmodligen ul som vi ska på den 21 juli.

Sen hoppas vi på att vi även ska umgås med lite andra släktingar & vänner.
Det blir nog en bra sommar !!

Det hade varit roligt att lägga in lite bilder med, men tyvärr så har jag inga passande.
Jag måste börja ta mer kort igen !!!!!


4 kommentarer:

  1. Vad mysigt med bubblan o tänk att Ted redan ska ska börja i förskoleklass, eller sex-års-träning som vi kallade det som barn :). Stora pojken! Härligt att se pyret snart (ul), har ni tänkt att ta reda på kön innan? Eller man kanske inte får de i Jönköping? Jag tror ni får en liten tös :).

    Ska också ner till Karlshamn i sommar - förhoppningsvis. Har ni besämt vilken vecka ni ska dit så de inte krockar? Har pratat med Madde, men hon visste inte säkert än.

    Ta hand om er!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag vill ta reda på kön just för att jag är så nyfiken =))
    Tony vill absolut inte.
    Så vi får se. Det ska gå att göra i Jönköping men det kostar runt 900 kr & jag vet inte om det är värt det då.
    Man får ju tids nog reda på vilket kön det var iaf =))

    Vi ska ner till K-hamn v.31, vi kommer ner redan på tisdagen & sen stannar vi till lör eller sön det beror lite på. Sen följer ju de med upp då.

    SvaraRadera
  3. Oj, koster det 900 kr?! Här kostar det inget utan vill man veta så får man det. Min kompis e gravid i v. 21 och de ska få en son som ska heta Maximillian :)

    Jag kommer nog att vara i Karlshamn innan er, åker hem när ni kommer. Var längesen jag träffade Madde o Mollie har jag ju aldrig träffat så jag längtar :)

    SvaraRadera
  4. Ja tyvärr så kostar det så mycket =((
    Vet inte varför det är så olika.
    Det är ju likadant med kub testet som här erbjuds till all gravida kvinnor oavsett ålder, på vissa ställen måste man vara 35 år & om man vill ta det & är yngre så får man betala 1200 kr tror jag :-O

    Hoppas att du får det trevligt i Karlshamn !! =))

    SvaraRadera