söndag 17 juli 2011

SEMESTER =))


Då var kvällen här, min sista arbetskväll före semestern.
Jag har jobbat till 22 ikväll men det gick faktiskt riktigt bra.
Hela helgen gick väl över förväntan, men tyvärr så inträffade det en del oförberedda händelser....
Men över lag så tycker jag att helgen har gått riktigt bra.

Så nu sitter jag här med en kantarellmacka =)) & njuter, ser fram emot 4½ härliga veckors ledighet.
Ett stort tack till Tonys ena moster som gav oss ett par liter med kantareller, det är ju så underbart gott med stekta kantareller mmmmm =))

Vi har inte haft tillgång till vår dator sedan i fredags, vi håller på för fullt & grejar med diverse saker här hemma. Jag vill inte berätta för mycket eller lägga ut en massa bilder.
Tids nog så får ni se ändå =))

Vad som händer i veckan får vi se =))
Vi har några fikabesök inplanerade & på torsdag så ska vi ju på rutin ultraljudet, då fastställs datumet för beräknad födsel. Så det kan ju ändras, sen kommer det ju oftast inte på just den dagen ändå.
Men det ska bli roligt att få se Bubblan igen.
Jag känner ju den lilla krabaten dagligen men att få se den virvla runt där inne är väldigt speciellt & mysigt.

Jag har fortfarande ingen övervägande känsla om vad det är för kön på Bubblan.
Min Pappa & hans sambo tror stenhårt på pojke.
Madde, Tony & Ted tror stenhårt på flicka.
Jag vet att det bara är en bebis där inne så jag hoppas att den bara har 1 kön.
Så förhoppningsvis så får inte alla rätt =))

Jag pratade med lillebror i telefon häromdagen & han stannar förmodligen kvar ett tag till i Norge. Roligt för honom =))
Det blir nog att han flyttar dit så småningom skulle jag kunna tänka mig.

Ted som påbörjade sitt sommarlov förra fredagseftermiddagen har hittills haft ett bra sommarlov. Det har varit mycket lek & bus med både grannpojkarna, en dagiskompis samt hans kusin Anders.
Det har lekts ute till runt 21 på kvällen & den känslan påminner mig så mycket om när jag själv var liten & lekte med min syster & våra grannar/kompisar/kusiner.
Det blir så tydligt att det är sommar & att man är ledig.

En dag var Ted & Tony med Pappa, Marie & Rickard ner till Malmö för att hämta lite grejer.
Jag trodde att Ted skulle bli uttråkad när de åkte så långt men jag fick till min glädje fel =))

Nu ska jag sätta mig i den nya soffan & umgås med Tony =))

Go kväll på er !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar