tisdag 30 augusti 2011

En sjuk liten Muckla


På måndag morgonen när jag började väcka Ted inför skolan så märkte jag att han var väldigt, väldigt varm. Han var svårtväckt (värre än vanligt =))) & berättade även för mig att han hade ont i sitt huvud när jag till slut hade fått liv i honom.
Jag tog en temp som visade på 39 grader.

Han var väldigt besviken för att han hade nämligen sett fram emot gympan som de har på måndagar.
Men det finns inte så mycket annat att göra än att stanna hemma när man är sjuk.

Han har varit & är väldigt matt, har feber & värk i kroppen (nacke, huvud, axlar) samt att han har ont i ögonen emellanåt, speciellt om vi tänder någon lampa.
Först misstänkte jag att det kanske var en fästing som hade satt sig på honom men jag eller Tony kan inte hitta någon & vi har letat överallt.

Vi har lyckats att få i honom lite medicin (Alvedon brus & flytande Ipren) med nöd & näppe.
Ted hatar medicin & vill helst klara sig utan, men när ungen nära på kokar & är röd på kinder, näsa, öron & halva kroppen så har han faktiskt inget val.
Till slut har det iaf gått & ikväll gick det riktigt bra.

Men jag hoppas att han snart är på benen igen & det verkar som att han längtar lite efter skolan.
I slutet av veckan så ska klassen fotograferas & det vill han nog gärna vara med på, om inte annat så vill jag att han ska det =))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar