onsdag 10 augusti 2011

Husmusen & dennes mor


Nu har husmusen (Molly) & Madde lämnat oss för att bege sig hemåt igen.
8 dagar har vi spenderat tillsammans, både hos dom & hos oss.
8 roliga, trevliga dagar men jag & Madde började nog allt att gå varandra lite på nerverna nu det sista =))

Jag har även insett igen hur jobbigt det kan vara med småbarn =))
När man bara ses en stund eller några dagar så ser man ju bara det bra & fina, man ser inte det jobbiga.
Men nu så vet jag vad vi har att vänta =)) =))

Tyvärr så har jag varit förkyld sedan förra tisdagen & det har inte släppt helt än, det känns så jobbigt !!
Madde har också varit förkyld så dagarna här uppe har varit ganska så lugna, vi har varit ute en sväng till Pappa & Marie samt att vi hade lite besök av våra morföräldrar & Farmor igår kväll.

Idag känner jag mig trött, så det blir till att ta det lugnt. Ev så ska jag & en vän iväg & simma i eftermiddag det blir i så fall dagens ansträngning.


Huset fullt av barn, lilla Molly satt på golvet

Kusinbus

En Husmus & en Muckla


Det värmer så att se hur förtjusta dessa 2 små barn är i varandra.


Teds intresse för sina Nu lär jag mig räkna & Nu lär jag mig alfabetet har vaknat till liv igen. Han fick 1 i julas & 1 när han fyllde år & just då var det kul men sen har de glömts bort.
Men för någon kväll sedan föreslog jag att vi skulle sitta med en sådan & han nappade så nu vill han sitta med det nästan hela tiden =))
Han föredrar matte.......det intresset kommer dock inte från mig =))

Han har även börjat spela boxning, tennis, bowling osv på wii, något som jag tycker är positivt då man ju rör sig en hel del.
Det gör man ju tyvärr inte när man spelar Lego spelen på wii.

Idag går jag även in i v.23 (22+0 idag), jag känner Bubblan varje dag något som jag har gjort sedan ca v. 13-14. Det var bara ett par dagar under ca v.17 som jag inte kände något.
Jag mår bra tycker jag, jag får lite ont i knäna ibland (speciellt på natten) & någon natt har jag fått kramp i vaden.
Sen drar det lite på sidorna av magen ibland men det är inget som stör direkt, det blir bara så en kort stund vissa dagar.



Jag upplever över lag (än så länge) att jag mår mycket bättre under denna graviditeten än vad jag gjorde när jag väntade Ted.


Tony började jobba i måndags, han har hunnit runt för att söka en del jobb men än så länge har det inte löst sig. Han jobbar sin sista dag på sitt nuvarande ställe den 1 september.
Jag hoppas verkligen att han har ett nytt jobb till den 2 september......

Jag börjar nästa fredag, något som känns helt okej.
Ja nu iaf =)) Så kanske jag inte känner det på torsdag nästa vecka.
Ted börjar i förskoleklass den 22 augusti.
Så då är allt igång som vanligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar