tisdag 16 augusti 2011

Tisdag


Idag har jag & Ted varit & besökt min barndomsvän som fick en liten pojke för ca 1 månad sedan.
En sådan söt liten kille var han =))
Dessutom så var en annan gammal kompis & hennes 3 barn där.
Alltid roligt att träffa folk =))

Min kompis bor ute på landet där det är så lugnt & mysigt, man får verkligen känslan av att det är så man vill bo.
Det är så fridfullt på något vis.

Efter det tog vi en sväng förbi Pappa & Marie där vi fick veta att de ska bli sambo igen.
De hade inte hört något från Djicka men de misstänker precis som vi andra att han nog blir kvar i Norge.
Hade även lite frågor inför framtiden att ställa som de nu ska fundera på.

Under dagen har vi även rensat lite & fixat lite i Teds rum, inget avancerat men plockat undan lite saker & satt upp något =))
Egentligen så hade vi ju sagt att vi skulle tapetsera/måla om han rum men han vill absolut ha kvar sina tapeter med ankor på & då får han det =))
Egentligen så är det ju bara bra för oss så att vi kan fokusera på Bubblans rum.

På fredag börjar jag att jobba igen, efter 4½ veckas ledighet. Det känns faktiskt bra & det är inget jag går & syter för.
Tony är ju inne på sin andra vecka & slutet på det stället närmar sig med stormsteg......
Men vi håller tummarna för att han hittar något nytt snart.
Ted ser fram emot måndag just nu då han ska börja i förskoleklass, första dagen är bara ca 2 timmar & då ska både jag & Tony följa med honom.

Jag har köpt en ny bok, Bekännelsen av John Grisham.
Jag har påbörjat den & den är väldigt spännande.
Emellanåt så läser jag en hel del men sen går den sidan i ide & jag läser inget under en lång period.




Nu ska jag iaf sätta mig med min nya bok & bara ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar