fredag 12 augusti 2011

Höstkänslor


Det känns som att hösten har kommit hit, luften känns kall trots att solen har lyst hela dagen.
De senaste dagarna har det ju dessutom regnat en hel del.
Jag älskar hösten & allt som hör den till, men jag vill att sommaren ska få vara kvar ett litet tag till.
Augusti ut i alla fall, hösten kan komma i början eller i mitten av september.
Denna månad är ju sommarens tycker jag !!

Det spelar ju egentligen inte någon roll vad någon tycker för det är ju Moder Jord som bestämmer när de olika årstiderna ska träda in.


Min förkylning vill inte släppa så jag går runt här hemma & segar & hoppas att jag snart ska känna mig helt pigg för detta är inte roligt.
Tonys förkylning släppte mycket fortare än vad min har gjort.
Sen är jag ju visserligen inte dunderförkyld längre men tillräckligt för att min kropp ska känna sig matt & trött.

Katternas låda är sedan igår nerflyttad till källaren så nu får vi se om de fattar vinken med luckan.
Jag hoppas att det kommer att fungera för jag vill inte ha något nerpissat här uppe.
Vi har visat dem lådan ett par gånger så de borde ju ha förstått.


Från & med nu ska jag försöka att ta lite mer naturbilder med min kamera så att jag har det & kan lägga in när jag inte har något annat.
Idag hade det ju varit perfekt med en höstbild (även om inte löven är röda än).
Så får det bli, nu ska jag bara komma ihåg att ta bilderna me =))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar