onsdag 31 augusti 2011

V. 25+0 eller V. 26



Enligt Familjelivs uträkning så går jag idag in i V.26 eller för att vara exakt V. 25+0.
Jag tycker att jag mår bra, jag har haft lite ryggont & varit tvungen att vara hemma från jobbet men det känns helt okej nu igen.
Jag har ju problem med ryggskott ibland, ryggen kan haka upp sig men nu var det väldigt länge sedan som jag var tvungen att vara hemma för det, förutom ett par dagar i förra veckan då.

Jag har även till & från svårt eller tungt med andningen, speciellt vid kvavt & klibbigt väder.
Men annars så är det bara bra =))
Lite sura uppstötningar & kramp i benen är ju inget jag lider av direkt men det kommer lite då & då.
Att få gå upp under natten & kissa är ju något som tillhör så det är ingen ide att gnälla om det =))

Jag känner mig pigg & jag hade så pass bra järnvärde vid inskrivningen hos barnmorskan att jag än så länge inte har behövt börja med några järntabletter.
Jag tar Mitt val kvinna några gånger i veckan, men det är också allt.

Nästa gång som jag ska träffa min barnmorska är nästa fredag, jag har inte träffat henne sedan i slutet av maj nu så det ska bli spännande. Förhoppningsvis så får man lyssna på hjärtljuden denna gången.


Ted var inte piggare idag på morgonen =((
Han hade 39,7 graders feber & efter att han hade fått lite medicin så ringde jag faktiskt till vårdcentralen. Det känns så konstigt att han inte är förkyld eller har ont i halsen.

På vårdcentralen hade de inga tider kvar idag men hon som jag pratade med tyckte precis som jag att det lät lite oroväckande att Ted är ljuskänslig samt att han har ont i huvudet & nacken. Så hon bad mig ringa till barnakuten.

På barnakuten sa de att en infektion kan sätta sig så men de sa också att det skulle kunna vara hjärnhinneinflammation.
Det som talar emot det är att Ted faktiskt piggnar till efter att han har fått medicin, & över lag idag har han verkat piggare. Han har orkat gå själv till & från toaletten & just nu så badar han något som han absolut inte orkade igår.

Om det blev värre eller om det inte har gått över tills imorgon så ska vi ringa till barnakuten igen. Så vi får se vad som händer under dagen & natten.




Till Teds stora glädje så rekommenderade sköterskan som jag pratade med i telefonen att han bla kunde äta chips =))
Jag vet inte varför, om det ska öka törsten kanske ???
Så idag har han fått i sig lite viking chips, några munnar blåbärssoppa, saft & vatten.

Vi får hoppas att han piggar på sig för som det är just nu så sover han väldigt dåligt, han yrar & snurrar (han sover just nu inne i vårt rum) & jag vaknar för minsta lilla.

I natt var dessutom första gången som Bubblan inte tillät mig ligga på "halvside" mage, så jag känner mig trött efter dessa nätter med Mucklan, inatt även pga Bubblan samt att jag springer på toa ett par gånger varje natt.

Men det blir förhoppningsvis en bra natt inatt =))


4 kommentarer:

  1. Stackars Ted, hoppas han blir frisk snart. Chips ger jag Ian när han är sjuk med eftersom man svettas ut all vätska och saltet i chipsen binder vätska.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Aha så det är därför =))
    Tänkte att det kanske ökade törsten eller något sådant.

    SvaraRadera
  3. hälsa krya på sig till teddan! stackarn lille han. hoppas att det fortsätter åt det bra hållet!

    kramar

    SvaraRadera
  4. Tack Elin =))
    Han hälsar tillbaka att du är BRA säger han =))

    SvaraRadera