fredag 17 juni 2011

En liten bebis


Idag var jag över hos grannen & lämnade en liten söt mjukisskallra till deras lilla söta flicka, Helga.
Jag fick även hålla i den lilla som jag tycker är otroligt lik sin storebror, Olle.
En liten söt ljushårig ängel, så söt !!

När vi satt där & pratade så visade det sig att Marlenes kompis var granne med Tonys bror Charles & hans familj. Något som var lite komiskt =))
Marlene tycker att Åkes & Göstas namn är så fina.

När jag sedan kom hem så tänkte jag mycket på detta med namn.
Jag vet många som så fort ett barn får ett namn som de själva inte gillar så måste de uttrycka det, -Nej men inte ska väl han eller hon heta det ?!?!
- Det var inget fint namn osv

Hur kommer det sig egentligen ??
Att det är så viktigt för en del att gnälla & klaga på (i detta fallet) vad andra döper eller kallar sina barn för.
Det är väl upp till föräldrarna att själva få bestämma eller har jag fel ?!

Jag vet en del barn (& vuxna för den delen) som i mina ögon inte har fina namn men inte går jag & poängterar det åt höger & vänster.
Alla har ju så olika tycke & smak, låt de ha det !!
Sen om man får frågan om vad man tycker så kan man väl säga det på ett fint sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar