tisdag 28 juni 2011

Lite allmänt

Fick idag ett telefonsamtal från en jobbarkompis som undrade om jag hade lust att komma hem till henne ikväll, några andra kolleger skulle visst också dit.
Jag blev jätte glad & tacksam för inbjudan men tyvärr så fick jag tacka nej då vi ska på 1 års kalas ikväll.
Teds kusin Gösta fyller 1 år på torsdag.

Så typiskt bara =((
Jag hade verkligen velat åka till henne !!

Men det får förhoppningsvis bli en annan gång istället =))



Idag steker solen & jag plågas =))
I denna värmen ska man vara ledig & enbart ta det lugnt, kanske sitta vid en sjö & svalka fötterna lite. Men nej då, jag har jobbat i denna värmen & det var nära på olidligt. Förutom värmen så är det så fruktansvärt tungt på den avdelningen som jag jobbar på nu att man nära på vill gråta innan man går till jobbet.
Till helgen är vi alltid ännu mindre personal men vår vikarierande chef har satt in extra folk på lördagen så nu fattas det bara på söndagen me. Det känns lite bättre även om man redan nu vet att det egentligen är för lite de me.


Nu har jag 11 arbetspass kvar innan semestern eller 2½ vecka om man räknar in de lediga dagarna med.
Som det är nu så tar jag 1 dag i taget.
Tony & Ted har går nästa vecka med & sen går de på semester, Ted har 4 dagar kvar på dagis sedan slutar han där för alltid.


Idag på morgonen fick jag 1 sms från min kära vän Frida, hon blev Mamma till en liten pojke i natt =))
Första barnet & hon var beräknad till torsdagen 30/6.
Jag är så glad för hennes skull.


Jag känner 1 tjej som fick 1 dotter i förra veckan & sen väntar jag ju på en annan kompis som ska ha en liten i dagarna. Hon var beräknad till 23/6 så den lill* kommer nog närsom =))
Sen är jag ju lite nyfiken på vad grannen får för något, hon ska ha en liten i början av juli samtidigt som en fd kollega =))


Ja säger det att så många som jag känner eller känner till som ska ha eller ha fått smått i år har jag aldrig varit med om tidigare. Det är så många som ska ha bebisar i år =))


Idag har Ted med sig en dagiskompis hem, Emil.
Just nu sitter pojkarna & spelar "Jack Sparrow" som Ted säger =)) eller Pirates of the Caribbean (Lego på nintendo wii)


Emil & Ted idag

Ted & Emil -08-

Ted & Emil har alltid lekt & tyckt bra om varandra, de har väl någon gång kivats eller varit osams men om man tittar på deras livshistoria som började när de var 2 år så har de alltid dragits till varandra & lekt mycket på dagis.

Även under de perioderna som de har "tjurat" på varandra så har de samtidigt dragits till varandra =))

De ska gå i samma förskoleklass så det känns bra att de leker & så nu, får försöka se till att de träffas lite under semestern med om det är möjligt.

Nu ska jag surfa lite till innan jag tar itu med att plocka lite & gör mellanmål till killarna.

Njut i värmen, gör så lite ni bara kan =))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar