onsdag 22 juni 2011

Ted

Just nu så vet jag inte riktigt vad som pågår med min son.
Han är tjurig, kinkig, envis till 1000 & tror att han ska bestämma.
Väldigt påfrestande & jobbigt för hela familjen.

Sen har han blivit rädd & blyg bla för främmande barn.
Han är rädd för mycket & vill bla inte följa med dagis på olika utflykter, leka med kompisar som har vänner hos sig (något han aldrig har haft problem med när han var mindre) osv.
Jag förstår inte vad som pågår ?!?!

Tyvärr så är ju inte mitt tålamod alltid det bästa så jag blir lätt arg, irriterad & sur.
Det förvärrar ju naturligtvis saken !!

Just nu hoppas jag bara att Ted hittar tillbaka till sig själv, till sitt glada, positiva, orädda jag !!


Ted på Astrid Lindgrens värld -09-

Vårpromenad -09-

2 kommentarer:

  1. Det är nog bara 6-årsåldern, den går över och så blir han en väldigt trevlig 7-åring istället, precis som han är som vanligt. 6-årsålderna är ju som tonåren ungefär, lika svår för barnen, det är då man vill finna sitt rätta jag. Denna ålder är inte lika drastiskt men ändå en frigörelse. Bara att härda ut :)

    SvaraRadera
  2. Tack för dina ord Leena, ska söka på det & läsa lite mer.
    Just nu längtar jag tills han blir 7 =))

    SvaraRadera