måndag 20 juni 2011

Tacksam

Ted, Albin (Olles kompis) & Olle -09-

Det finns vissa saker som man är extra tacksam för i livet.
En av de sakerna som jag är extra tacksam över är att vi har grannar som har barn som är i Teds ålder. Jag kan inte beskriva hur skönt det är, & hur roligt det är för Ted.

Jag tänker att den spontana leken kanske inte alltid går att få ihop med en kompis (dagiskompis eller någon annan kompis) en vardag.
Speciellt inte om man jobbar så att man är hemma mellan 15-17.

Det är då det är så skönt att barnen på gatan kan leka tillsammans.
Sen är det ju inte alltid barnen är hemma samtidigt men många gånger så är ju någon hemma iaf. Även småflickorna Hanna & Meja är med & leker ibland.

Jag hoppas att barnen kommer fortsätta att leka & umgås genom livet & att även den lill* i magen kommer få lekkompisar här på gatan.
Chansen är ju rätt stor i & med att det är 2 små till som är födda eller ska födas snart här på gatan.
Men sen vet man ju aldrig med personkemin.

När vi flyttade hit så var det 3 familjer som hade barn i olika åldrar & med några som ungefär var i samma ålder, men jag tror bara att det var 2 barn som umgicks lite grann. Varför det var på detta viset vet jag inte, om det var personkemin eller något annat.

Det finns mycket annat som jag också är tacksam över men just idag så tänkte jag extra mycket på det här.

Jag är så tacksam för det, att barnen har varandra !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar