måndag 9 augusti 2010

4 års kalas & skogen

Sanna


Pirater


Igår var vi på Teds kusin ,Sannas, 4 års kalas. Barnen hade väldigt roligt när de lekte. Ted, Sanna & Anders var pirater som spionerade på Felix & Alexander som jagade efter de små om de kom för nära =))
Av oss fick hon ett golfset (leksak) som hon hade önskat sig och som hon verkade gilla.



Idag har vi spenderat ½ dagen ute i skogen, vi har sagt länge att vi ska åka ut för att plocka blåbär & kika efter kantareller.
Som vanligt var det väldigt lugnt och skönt i skogen, det känns så fridfullt att bara vara, plocka lite bär här & där, gå lite hit & dit.

Ted åt dock mer blåbär än vad han plockade =))
Vi grillade lite korv och satt & mös när vi åt.
Sammanlagt plockade vi ca 2 liter blåbär, lite av det använde vi på kvällen när vi gjorde en jätte god blåbärspaj.
Tyvärr hittade vi bara 1 kantarell, men däremot så hittade vi lite smörsopp.






En svamp

Ted visar "tecknet" för blåbär







En kantarell, lite smörsopp och lite kylskåpsplockad champinjon

Blåbärspaj

1 kommentar:

  1. Vad gott med blåbärspaj...

    Jag läste en bok som heter Min förlorade oskuld, men den läste jag ut väldigt fort. Sen blev det Babbeldrottningen, den läste jag ut på 2 dagar eller rättare sagt 1 dag =) Nu läser jag fortsättningen på den så det är Babbeldrottningen i New York.

    Tiden går otroligt snabbt...vart har den tagit vägen kan man undra.

    Kram

    SvaraRadera