söndag 29 augusti 2010

Helg

Igår var vi på Ulla Britts 63 års kalas, det var fullt ös på ungarna och stackars Ulla Britt hade en hel lägenhet att städa upp i efter att alla barnbarnen hade gått. Men jag tror att hon var lika glad för det, för hon blir väldigt glad när hennes barn & barnbarn kommer på besök så det var nog värt att få städa även efteråt.








Även jag och Tony blev "attackerade" av de stora pojkarna som ville busa, jag nappade dock inte på det men Tony fort runt efter dem.
Sen var det alla barnbarnen mot sin Farmor och de tjöt och skrattade, jag satt lugnt tillbaka lutad i en fåtölj, fotograferade och njöt av att se de fara runt och busa =))

Ulla Britt fick en digital fotoram som hon hade önskat sig, i fotoramen fanns det en massa kort på alla 7 barnbarnen men även lite kort på barnen med respektive, på Ulla Britt själv och på Per-Anders.Hon var väldigt tacksam och sa att nu kan hon ha hela familjen med sig i vilket rum hon än befinner sig.

Sen så fick jag en bok av Ulla Britt, Hypnotisören av Lars Keppler, den ska vara jätte bra enligt en jobbarkompis så nu ser jag fram emot att börja läsa den.
Den hade fått bra kritik men Ulla Britt tyckte inte att den var något för henne. Vi får väl se vad jag tycker.

Vi hade en liten incident här hemma med vår envise son som inte ville klä på sig innan vi for iväg till kalaset. Dock så vill han inte att vi ska berätta vad som hände så då gör jag inte det.....men jag kan ändå säga att vi, föräldrar, vann "kriget".


På kvällen mös vi framför tv:n, vi fortsatte att titta på Lotta på bråkmakargatan och Ted blev riktigt sur på henne när hon inte lyssnade eller gjorde något dumt.....HMMMM, varför är det inte så när han inte vill lyssna då ?? Att han blir arg på sig själv menar jag ??
Lustigt det där, man kan se andras fel men inte sina egna.




Idag har vi bara varit hemma, vi har städat en hel del och Ted har lekt med Olle och Hugo. De har studsat studsmatta, cyklat, spelat på wiiet mm.

Tyvärr så uppkommer det en del konflikter när de leker alla 3......Ted och Olle leker gärna ute och Hugo leker helst med lego. Det är ju lättare att komma överens om vad man ska göra när man är 2, men även det kan ju vara svårt ibland.
Det är svårt det där....

Nu har jag iaf en trött Ted här hemma som måste komma i säng i tid för imorgon börjar dagis igen.
Det ska bli kul att se hur det funkar med de nya barngrupperna som jag fortfarande är lite anti, men det blir säkert bra. Positiv inställning TACK =))


2 kommentarer:

  1. Förstår att det blir en del konflikter när det är 3 som ska leka...många viljor och oftast är det 2 st som vill samma sak...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det blir jätte svårt, och ofta är det precis som du skrev att 2 st vill leka samma sak. Men hur gör man den tredje då ??
    Men man lär väl sig förhoppningsvis något av det.....de små me hoppas jag.

    SvaraRadera