lördag 7 augusti 2010

SEMESTER !!

Igår kl 14 gick jag på semester och sammanlagt ska jag vara hemma i ca 4½ vecka =))
Det ska bli helt underbart, jag har väntat och längtat och sett när alla mina kollegor har gått både första och andra perioden och nu så var det äntligen MIN tur =))

Det är ju själv valt att semestern blev så sen, det berodde ju på att det från början var meningen att Tony skulle vara färdig med sin utbildning nu......men så blev det ju tyvärr inte pga att det tog en sådan tid att hitta en praktikplats.

Så nu mina första 2 semester veckor pluggar Tony hemma, han ska ner och göra 1 prov om lite mer än 1 vecka och sen påbörjar han den sista kursen. Men han kommer vara hemma mycket så det kommer kännas som att vi har semester ihop.
Min tredje semestervecka så börjar Tony på sin praktik i Bankeryd, Eltjänst i Vätterbygden.

Ted har varit ledig sedan v.28, han kommer dock börja lite smått på dagis min sista semestervecka. Vi vill att han ska komma in i sin nya grupp, de har blandat upp grupperna på de 2 "stora" avdelningarna så det blir lite nytt med både nya fröknar och nya barn.
Så vi har bestämt att han ska gå 3 dagar mellan 9-14 v.35 innan det drar igång på riktigt veckan därpå.Men 7 veckor sammanlagt kommer han att vara ledig, det känns bra att han ändå fick ett långt sommarlov.
Han njuter av att vara ledig som han säger =))


Men nu kära läsare ska jag bara njuta av att jag är ledig och se allt det positiva som varje dag har att erbjuda.


Kram på er





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar