onsdag 18 augusti 2010

Barnlediga & Karlshamn

Fredag em -måndag em var vi barnfria. Det var både skönt och jobbigt. Som alltid när Ted är iväg en längre stund så saknar jag honom något fruktansvärt mycket. Jag blir nästan som ett litet barn som vill ha sitt borttappade "gosedjur".
Samtidigt som jag kan tycka att det är skönt att vara lite "barnledig" ibland. Jag tror att det är nyttigt både för barnet & för föräldrarna att vara ifrån varandra emmelanåt. Men naturligtvis så får det inte gå till överdrift åt det hållet heller, att man lämnar bort sitt barn jämt exempelvis. Det måste finnas en balans.


Hur som helst så hade jag & Tony några härliga dagar där vi sov länge på morgonen =)), gick runt och enbart gjorde det som vi kände för.
Vi hyrde en del filmer, gick på bio, och lagade lite god mat.

Men det var lika underbart att få träffa Ted igen efter dessa dagar.
Påfyllda med nytt ork & energi.

Denna filmen såg vi på bio, den var mycket bra......inte den bästa men ändå bra =))


Sedan spenderade vi 3 dagar nere i Karlshamn hos Madde & Christian.
På tisdagen var halva släkten (på min sida) nere och såg M & C:s hus för första gången på riktigt.
Vi åt middag på Terrassen, en mycket omtyckt restaurang bland sällskapet vi var i !!
Sedan fikade vi när vi kom tillbaka till huset. Det var Mormor & Morfar som hade gjort sin underbara nötkolapaj.
Det var en trevlig dag med mycket skoj & skratt.


Småpratande på gräsmattan i Asarum


Nu ska de 6 Jönköpingsborna bege sig hemåt


Fina majsfält, bilden kanske inte är så vacker men utsikten från M & C:s hus över detta fina majsfält är väldigt vacker !!

Madde & Christians hus





Ted blev förälskad i ett äppelträd hos M & C =))


Busfröken nr 1, Yoda


Vi spelade även en hel del krocket när vi var där nere, ett mycket roligt spel.......men det hade varit ännu roligare om INTE Christian hade vunnit hela tiden =))



Nu är vi iaf hemma & Teds kompisar här på gatan väntade på honom så det har blivit en del lekande nu under kvällen.
Nu snart ska jag testa spelet som jag fick av Frida....& jag tror att du (Frida) vet vad jag ska döpa mig till ;-)
Hahaha, näää skojar bara =))


2 kommentarer:

  1. fint med lite bilder från maddickan-land! verkar som ni haft en jättetrevlig helg där nere.
    tycker att du o tony väl förtjänar att få vara lite "bara ni" nån gång då o då. man njuter ju mycket mer av egentiden sen man fick så lite av den ;-)

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Ja det gör man verkligen =)) Innan så reflekterade man inte så mycket över den.

    Jadå, det är alltid skönt att komma iväg en sväng =))

    SvaraRadera