fredag 27 augusti 2010

Kantareller





Idag har jag, Ted, Milla, Pappa & Marie varit ute i skogen och letat svamp.
Vi hittade en hel del faktiskt för att inte tala om vilka bautastora blåbär det fanns.
Pappa var den som hittade flest kantareller, jag & Milla hittade ungefär lika många. Ted plockade åt både mig & Milla. Sen fick vi dela på Pappas & Maries svamp, vilket var väldigt snällt av dem.

En väldigt mysig och rolig dag ute i den härliga skogen.
Jag blev för övrigt så ivrig på ett ställe när jag fick syn på kantarellerna att jag glömde bilnyckeln på marken :-OJag kom på det när vi hade gått vidare att nyckeln saknades och då fick jag minst sagt panik. Men som tur var så hittade jag den igen, tack och lov.

Vi åkte även hem till Camillas Mamma och gav henne lite svamp, hon blev så glad. Hon bjöd Ted på en polkagris, men han tycker inte om vanliga traditionella polkagrisar så han ville inte ha Han frågade om hon inte hade någon glass istället, jag skämdes men Millas Mamma tyckte bara att det var bra att han sa vad han ville ha, så hon bjöd honom glatt på en glass =))



För övrigt så konstaterade jag idag (vilket jag även gjort många gånger förut) att Ted är väldigt lik Lotta på bråkmakargatan (alltså i sättet). Till viss del är de som kopior. Vilken tur då att jag är så förtjust i Lotta på bråkmakargatan =)), det är en av mina Astrid favoriter.








Ett av mina absoluta favoritcitat/ordväxlingar är när en snorig och förkyld Lotta smiter iväg till bageriet (trots att hon inte får) där hennes syskon är. Hon står och snörvlar och en folkilsken tant blänger på henne varje gång hon snörvlar till. Lotta tycker att detta är roligt så hon fortsätter.
Då säger tanten, lite spydigt - Har du ingen näsduk du ??
Lotta - Jo men den lånar jag inte ut till folk jag inte känner !!

Hahahaha, störtskönt helt enkelt =))


Vi tittade faktiskt på Lotta ikväll och jag skrattade gott när jag såg hur "jobbig" hon var.....men konstigt nog skrattar jag inte när jag är i samma situation med Ted.....hmmmmm ??!


Idag hade vi även fått det första paketet från H&M, en massa fina saker till Ted. Men tyvärr så var det 2 klädesplagg som inte passade så de måste skickas tillbaka.
Det betyder att imorgon måste vi gå på jakt efter ett par bra överdragsbyxor, tack Elin för hjälpen, jag hoppas att jag hittar ett par vettiga imorgon.


Ted i sin nya munkjacka samt med sina spiderman fingervantar utan toppar



Sen måste jag ju berätta att Tonys första vecka på praktiken har gått jätte bra, han stormtrivs och känner inom sig att han har valt rätt yrke, så nu får vi hålla tummarna att han får jobb som elektriker när han är färdigutbildad !!
Han får jobba väldigt mycket självständigt vilket han trivs bra med, de litar så pass på honom och detta gör så att självförtroendet växer =))



2 kommentarer:

  1. ååh så mysigt o gå i skogen o plocka svamp. som är så goot!!!

    o roligt att höra att det går bra för tony på praktiken. vi håller tummarna för honom här med!

    hoppas ni hittar några bra brallor till lilleman idag. "synd" att våra barn är så jämnstora, annars kunde ni ju tagit över en del av tindrans urväxta ytterkläder som inte är rosa...
    fast tur att de är jämnstora ändå, brukar jag tänka. tänk vad mycket roligare de har på våra släktträffar när de är 2!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, det är roligt för dem båda att de är 2 faktiskt !!
    Så bättre det än att Ted ska ärva kläder ;)
    Om man nu måste välja alltså =))

    Ja, kantareller är gudomligt gott & jag älskar dem och njuter för varje tugga jag tar =))

    Tony tackar & bockar =))

    SvaraRadera