lördag 21 augusti 2010

Kläder

Idag har jag gått igenom Teds garderob och rensat ut en del kläder som har blivit för små för honom.
Sen har vi kikat lite på nätet & i H&M:s katalog så lite nytt måste införskaffas, frågan är bara varifrån & om det ska beställas eller om vi ska ta oss en trip upp till A6 ??
För lite nytt behövs det allt och det är främst strumpor och boxershorts som måste inhandlas. Men även lite byxor, tröjor, långkalsonger mm

Sen funderar jag på om jag ska köpa en höstjacka eller om det räcker med en fleecejacka ??
Oftast så har han faktiskt haft fleecejackor på hösten men jag är ändå lite osäker på hur vi ska göra i år.
En sak är klar och det är att det är väldigt roligt att köpa kläder till honom......men det är inte lika kul att det faktiskt kostar en hel del pengar.

Förutom att rensa Teddans garderob så har jag även strukit en del kläder, jag & Tony har planerat en del allmänt som gäller hushållet när det gäller städning, handling osv nu när han går på sin praktik på måndag.
Sen har vi städat lite här hemma, konstigt nog så behövs det alltid =))

Vi funderar på om vi ska köpa en torktumlare eller ett torkskåp, vad tycker ni & varför ??


Idag är Anders här så han och Ted har lekt hela dagen. Hugo var också med en stund.
Anders ska sova över så just nu sitter killarna & tittar på samma film som vi såg igår (Teenage Mutant Ninja Turtles) och äter lite lördagsgodis.

Tony berättade innan för mig om när han och killarna var nere i affären för att handla lördagsgodis så hade de små liven gått & "fjantat sig" lite.
De hade sagt att Tony hörde hemma bland bajskorvarna och att Andres Pappa, Henrik, hörde hemma bland dammråttorna.
Men så sa Ted med andakts röst att Mamma hör hemma bland blommorna.
Min lille älskling, så fin.

Så sa jag detta till Ted att jag hörde det, då tittar han på Anders & säger helt oförstående - Hur kunde hon höra det ??
Hahaha, men Ted då sa jag, Pappa sa det till mig.
Jag hörde inte det hemifrån ända ner till affären =))
Mitt bustroll.

Kusinerna bus, Ted vill som vanligt vara fin på bild =))


3 kommentarer:

  1. Frida vitaminaugusti 21, 2010

    Står valet mellan torktumlare och torkskåp, eller funderar ni på om ni ska köpa eller inte köpa?
    Jag har ju alltid trott att torktumlare var livsviktigt, men nu när jag levt ett par månader utan så är det väl bara handdukarna som saknar tumlis:-D

    Om valet står emellan skåp och tumlare så lägger jag min röst på skåp. Där kan man ju även hänga upp kläder som inte ska "värmetorkas" utan bara hänga och självtorka.
    På höst och vinter kan man hänga jackor och sånt som blivit blött utomhus, det är ju bara att torka golvet en extra gång sen...

    SvaraRadera
  2. Det blir verkligen dyrt när man behöver köpa nya kläder till dem. Men jag kan verkligen hålla med dig om att det är så roligt att köpa nytt till dom små.

    Ang torktumlare och torkskåp så tycker jag att ni ska tänka på vad ni skulle tumla och det som kommer hängas...torktumlare är perfekt för handdukar, strumpor och allt sånt... =) Jag tumla nästan allt här hemma. Jag behöver inte ha släta lakan,så dom tumlar jag jämt. Om jag skulle stå i det valet så hade det nog blivit en tumlare. Slippa hänga alla förbaskade strumpor och kalsonger och strumpor. Plus att handdukarna blir så mjuka och sköna. Men det negativa med tumlare är att det sliter mer på klädena.

    Du börjar ju jobba samma vecka som Ian fyller....så jag får komma upp nån dag veckan efter. För vecka 36 har jag väldigt fullt upp.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Frida: Vi ska köpa något av det, frågan är bara vad & när =))

    Lena: Du får komma upp veckan därpå då =))


    Hmmmmm, detta gjorde mig ännu mer förvirrad, nu vill jag ha både och......men så kommer det inte bli =))
    Men tack så mycket för råden !!

    SvaraRadera