söndag 15 augusti 2010

Göteborg

I onsdags åkte vi ner till Göteborg tillsammans med Madde och Christian. Vi åkte hemifrån vid ca 9.10 och efter ca 2 timmar var vi i Göteborg. Vi blev dock lite försenade för det hade hänt en trafikolycka strax före Ulricehamn så vi blev stående där en stund.


Väl nere i Göteborg så åkte vi till Lisebergsbyn där vi skulle bo. Vi kunde tyvärr inte checka in men vi parkerade bilarna och sedan begav vi oss in mot avenyn, till Hard Rock Cafe där vi intog en väldigt god måltid tillsammans med Elin och Tindra. Jag tycker att det var en väldigt fin restaurang, mysigt inredd, god mat och de hade en del roligt för barnen. Både Ted & Tindra fick en liten kritask var och ett pyssel & målarblad så de kunde rita och pyssla medan vi väntade på maten, sedan fick de välja varsin ballong.
Jag åt en hamburgare, en riktig hamburgare så att säga, stor och tjock med en cheddarostskiva och gott bröd till, sen var det även dressing, lök och sallad vid sidan om och stora pommes.
Så det var ett gott och lyckat restaurangbesök !!


Sedan fortsatte vårt sällskap till Universeum.
Där inne fanns det en hel del djur att titta på, jag och Ted tyckte att akvariet med hajarna och de fina fiskarna var det finaste och roligaste på Universeum.
Men att komma in i regnskogen var också en upplevelse, både känslan och att få se alla små söta apor och växter. Det jag saknade där inne från förra gången vi var där var de jätte stora, vackra fjärilarna.Sedan fortsatte vi till souvenir shopen där Ted fick välja 2 saker att köpa, han valde 1 spindel (leksak....tack & lov =))) och ett magiskt vattenrör med stjärnor och annat glitter i.
Jag själv köpte en liten flska med vatten och silver i =)) & en voododocka som jag blev helt förälskad i. Jag hittade även en hemsida när vi hade kommit hem som man kan köpa sådana dockor ifrån och det har jag tänkt att göra =))


Karta över Universeum

Ted försöker gå balansgång på repet

Ted klättrar på klätterväggen

Sonic boy, min voododocka (länk till en sida där man kan köpa dessa voododockor)


När vi var färdiga på Universeum tog vi (inte Elin & Tindra som bodde i själva stan) spårvagnen (som tog ca 7-10 min) till Lisebergsbyn.
Där checkade vi in, packade upp och bäddade sängarna.
Sen begav vi oss in till Liseberg där vi spenderade kvällen med Elin och Tindra. De små åkte en massa karuseller, Ted tyckte att Rabalder var roligast.


Min lilla cooling, som egentligen ville åka Lisebergsbanan men vi beslutade att han får vänta med det tills nästa år





Elin & Tindra åker jukebox



Väl hemma i stugan så somnade Ted väldigt fort och vi andra satt på uteplatsen och småpratade.



Dag 2

Eller Lisebergsdagen som vi kallar den =))
Vi åt en god frukost i matsalen som tillhörde Lisebergsbyn. Det fanns mycket gott att välja på och det är så skönt att äta "hotell" frukost. Man slipper tänka på all dis och allt som ska plockas fram osv.
Klockan 10.45 var vi nere vid Liseberg och Ted, Tony och Christian gick in (det öppnade visst tidigare än 11 som det stod)
Jag och Madde väntade in Frida och hennes familj + Samuels syster Feray. De skulle nämligen få ett par biljetter till Liseberg av oss.


Ted med kaninöron =))

Lille Ayhan

Samuel och Ayhan åker Ponnykarusellen

Tindra, Valencia och Ted åker små grodorna

Jag skulle försöka få till ett fint kort men Ted ville bara leka kanin *suck* =))

Ted & Tindra busar & Lenci tyckte att det var väldigt kul =))

Kaninshowen, superhjältar

Här fikas det våfflor



Tindra

Valencia

Ted

Hela dagen spenderades som sagt på Liseberg, vi åkte karuseller, Teds favorit den här dagen var jukeboxen, vi åt mat och fikade, vi gick på Lisebergs kaninernas superhjälteshow som både vi vuxna och barnen tyckte var jätte rolig.
Ted är väldigt fascinerad av dessa Lisebergskaniner (de som är utklädda till det alltså), han vill titta och känna på dem hela tiden.

I helhet hade vi en väldigt bra och rolig dag som jag tror att alla inblandade var nöjda med.
Solen sken delvis under dagen och framåt 21 tiden började det sakta att regna.

Dag 3

Denna dagen var vi hemms hos familjen Gür och firade i förskott Valencias 5 års dag.
Av oss fick hon en barbie docka som var rosa och glittrig, mycket söt enligt mitt och Teds tycke =))
Jag tror att även Lenci uppskattade den.
Det bjöds på glass och gott fika och vi 4 kusiner (jag, Madde, Elin och Frida) hade mycket att prata om ute i köket =))

På em följde Ted med Madde och Christian hem till Karlshamn och jag & Tony åkte hem till Jönköping, barnfria.


Lenci får sin present av Ted

Födelsedagsflickan

Lenci visar upp Glim'r som hon fick av Ted


Då Madde och Christian har köpt en ny jätte fin kamera så tog inte jag bilder på allt, vi turades om att ta så från Universeum har jag inte så många bilder. Men jag lägger in det jag har så kanske jag lägger upp några till senare när jag har fått bilderna som togs med deras kamera.

Här kommer några bilder från vår stuga










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar