måndag 23 augusti 2010

Jessica

Idag har jag och Ted varit hemma hos min goa arbetskamrat Jessica & hennes 2 barn, Nathalie & Isak.
Vi hade det väldigt trevligt med en massa "tjöt" om allt och inget.
Ted var väldigt blyg inför barnen, det blev lite bättre ju längre vi var där man han var ändå lite mammig och osäker.
Ted brukar ju inte vara så blyg i vanliga fall så Jessica skämtade och sa att hennes ungar nog skrämde livet ur Ted vilket INTE var fallet =))
Hennes ungar var verkligen supermysiga !!


Ted är nog inne i en lite känsligare period just nu dessutom så hade jag blivit lite "förmorrad" på honom på morgonen då jag inte anser att det ska ta ca 45 min att äta frukost !!
Ibland förstår man helt enkelt inte sig på de små liven.


Tack Jessica för god mat och trevligt sällskap !!
Nästa gång är ni välkomna hem till oss !!




Idag var även Tonys första dag på praktikplatsen, Eltljänst i Vätterbygden. Tony har verkligen sett fram emot att få börja sin praktik så han var eld och lågor när han kom hem idag och stolt berättade vad han hade fått göra och att han hade fått köra firmabilen =))
Han var verkligen som ett litet barn som med iver & entusiasm berättar om något som det brinner för.
8 veckor ska han vara där så det är ju positivt att första dagen gick bra.

Det blir dock lite omställning för oss som är vana vid att han är hemma ganska så mycket, nu blir det 7-16 tider.
Visserligen börjar han 8 någon morgon.

Men det ska väl gå bra det med, han själv har längtat efter de tiderna då han aldrig har haft det innan. Han har enbart jobbat natt och skift tidigare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar