torsdag 26 augusti 2010

Jag + Ted dag !!

Redan innan jag gick på min semester så hade jag planerat att jag och Ted skulle ha ha en dag ihop under semestern när Tony var på sin praktik, alltså en dag för bara mig och Ted.
Denna dagen blev idag och vi har haft det väldigt mysigt tillsammans.


Efter att vi käkat frukost och gjort morgonbestyren färdiga så lekte vi med playmobile. Vi hade fyren, spökpiratskeppet, spökvalskelettet och en liten ö. Sen hade vi ju en massa sjörvargubbar, spökpirater, krabbor, svärd, pistoler, en guldkista och en massa annat.




Jag är ju inte så mycket för att leka med leksaker annars (jag föredrar att spela spel, att pyssla & rita, läsa böcker mm) men vi hade riktigt roligt ihop.
Efter en stunds lekande spelade vi lego star wars på wiiet.

Vi hade bestämt att vi skulle bestämma allt ihop vad vi skulle göra och att vi fi princip fick välja vad vi ville, så jag blev ju inte direkt förvånad när Ted valde att spela star wars.
Sedan fortsatte vi ner, på cykel och till fots, till ica där vi handlade lite.
Efter lunchen så gjorde vi en smarrig daimglasstårta som vi skulle ha till kvällen när Tony hade kommit hem.




Eftermiddagen fortsatte utomhus på trädgården där Ted studssade en hel del på studsmattan och jag hejade/tittade på.
Vilka volter och hopp han har lärt sig =))Först ner på knä sen ner på rumpa sen knä igen & slutligen upp på fötterna =))
Han var en liten cirkusapa som var riktigt duktig på att hoppa och göra volter !!








Vi spelade även lite frisbee och Starlet fick gå med oss ute i kopplet. Vilken härligt väder att vara ute i. Igår kändes det att hösten var på väg men idag så har det varit både varmt och soligt och känts mer som sommar.

Dagen fortsatte sedan med att jag och Ted lagade mat till Tony, Ted hade fått äran att välja mat och han valde köttbullar med makaroner, ärtor och majs.
Så jag och Ted gjorde köttbullssmet, rullade köttbullar och slutligen stekte köttbullarna medan Tony som då hade kommit hem fick städa badrummet.

Ted var en riktig baddare på att rulla köttbullar, han tog bra med smet och rullade dem runda och fina.






Efter maten avnjöt vi vår underbara daimglasstårta tillsammans och enbart njöt =))

En bra jag och Ted dag, visserligen en del gnabb då Ted har en vilja av järn som kedjats fast vid en stolpe.
Envisare och viljestarkare unge får man leta efter =))
Men han är min och det är jag oerhört tacksam för, för det är just honom jag vill ha !!!!!!
En sådan här dag kommer vi definitivt ha igen, då man faktiskt lägger i princip allt på hyllan och bara umgås med sitt barn.
Och sådant som måste göras kan man ju göra tillsammans med barnet.


I både tisdags och onsdags så träffade jag kompisar som jag inte har träffat på väldigt länge, det var väldigt trevligt att få besök av Frida samt att träffa Erika och hennes kids på Ikea.
2 härliga tjejer som jag har mycket att lära av !!
Erika är den bästa Mamman (förutom Mamma då =)))) jag stött på, hon är coollugn men samtidigt bestämd. Inget gap & skrik & inget daltande.
Frida är en härlig människa med ett otroligt lugn, det är alltid lika kul att ses.....men tyvärr så blir det för sällan.

Så tack tjejer för 2 trevliga dagar !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar