tisdag 13 mars 2012

En ny dag

Då var en ny dag här, jisses vad fort tiden går.
Idag har jag & Alva varit & hälsat på Frida & hennes lille Jack.
Tyvärr så tog jag inga bilder men jag kan ju ändå berätta, Jack är så jätte söt.
Mörka ögon, mörkt hår & lååånga ögonfransar.
Nästa gång vi träffar dom så ska jag fota så att ni får se honom.

Ted har med sig en ny kompis hem från skolan idag, Hannes heter han.
De verkar leka bra.
Jag förespråkar ju att man inte bara ska leka med 1 person utan att man faktiskt kan ha flera kompisar.
Ted har 3 stycken pojkar i klassen som han leker mycket med sen finns det väl ytterligare ca 6 st som han leker litegrann med.

Idag har vi bestämt att Alva på sin 4 månaders dag ska få smaka potatispuré.
Livsmedelsverkets rekomendationer nu för tiden är ju att man vid 4 månader låter barnen smaka ca 1 krm ungefär 3 ggr i veckan av den maten som man själv äter ex sås, potatismos & liknande.
Man börjar alltså med de "vanliga" smakportionerna vid 6 månader.

Men jag är lite skeptisk till det.
Om man få börja med ordetliga smaker, salt osv så vill man väl inte äta en osaltad neutral potatispuré sen ??!
Eller ?!
Det tror inte jag iaf så vi kommer göra med Alva precis som vi har gjort med Ted.
Är hon sen inte intresserad är det en annan sak & då får vi väl lägga ner.
Men vi kommer iaf att prova på 4 månaders dagen.



Provar barnstolen

Tony läser för de små

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar