torsdag 1 mars 2012

Bvc

Idag har jag & Alva varit på 3 månaders kontroll.
Vägning & mätning samt vaccination stod på schemat.
Alva blev helt förstörd när hon fick sprutorna =((
Jisses vad hon skrek =((
Inte som Ted som bara gnällde till lite vid hans första vaccination.
Att det var 2 sprutor gjorde ju inte saken bättre.
Vi valde att ta vaccinationen mot hepatit B också. Det ingick inte i vaccinationsprogrammet när Ted var bebis.

Efter bvc besöket for vi vidare på lite ärenden.
Nu är vi dock hemma & jag har under dagen eller under morgondagen tänkt att lägga in en månadsrapport. Får se när tiden vill infinna sig.

Imorgon så ska Ted åka & simma med sin klass.
De är indelade i grupper & från & med imorgon & de 4 kommande fredagarna så ska barnen i Teds grupp åka till ett badhus & öva på att simma.

Tony är förresten magsjuk nu =((
Det är en lustig magsjuka, den är inte så stark utan den ligger mer & gör än illamående + att man får springa på toa stup i kvarten.

Nu ska jag lägga in en bild på Alvas vikt & längd uppgifter. Jag kan nämligen inte skriva in en egen tabell eller liknande så det får bli så här istället.
Lägger även in en bild som Ted ville att jag skulle ta på dem när de leker i Alvas babygym =))



När Ted var 3 månader så vägde han 6700 g & var 64 cm lång.
Lite kul att jämföra =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar