söndag 18 mars 2012

Vänder runt

Vid några tillfällen så har Alva rullat från mage till rygg.
Idag gjorde hon det flera gånger, visserligen på mjukt underlag (vår säng) där det kan vara lite nerför utan att man kanske märker det....eller uppför ?!?
Jag lägger in en film så får ni se =))
Den är utan ljud men hon gjorde inga direkta läten så det får vara så.


För ett tag sedan fick vi ett kort, ett gratulationskort för att Alva hade kommit till världen.
Det kom mycket senare än alla andra så jag blev lite fundersam.
Det visade sig vara från Camilla & Fredrik & deras barn.
Camilla var mammaledig med Linus samtidigt som jag var mammaledig med Ted.

Vi gick i samma föräldragrupp & vi  brukade gå på öppna förskolan tillsammans.
Ted & Linus gick även på samma dagis ett tag.

Camilla & Frerik flyttade sedan till Taberg & efter något år fick de en pojke till.
Tyvärr så blir det ju så ibland att man tappar kontakten.

Hur som helst så hade de sett oss i tidningen & de skrev att de gärna skulle vilja träffa oss om vi ville. Så idag ringde jag upp till dem & nu har vi en så kallad "återträff" inplanerad i april =))
Det ska bli så roligt =)) =))

Ytterligare en vecka har gått & imorgon kliver vi in i en ny.
Har litegrann inplanerat men jag känner att jag även måste börja ta det lite lugnt.
Jag är en människa som mår bra av en balans mellan att fara & flänga & träffa människor samt att bara vara & ta det lite lugnt.
Det sista känns det som att det kan ha varit lite mycket med allt.
Jag har så dåligt samvete över att jag inte har hunnit ringa vissa människor i min närhet......
Men det SKA bara in den här veckan så det så =))

Nu ska jag återgå till städningen.....just nu städar Tony själv =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar