fredag 2 mars 2012

Promenad

Idag blev en efterlängtad promenad med en kompis & hennes son äntligen av =))
Jag har behövt ställa in av olika anledningar men idag så blev det som planerat.
Vi gick runt västersjön & det var väldigt skönt, lite blåsigt men ändå helt okej.
Så nästa vecka tar vi en ny tur =))

På em var vi & fixade lite saker inför Alvas namnkalas samt lite andra småärenden.
Vi har nu till 99% bestämt vad vi ska ge till Alva & det känns bra.
Men nu är det mycket som händer & tiden går fort, nästa lördag är dags & då ska allt vara klart.

Tony är förresten mycket piggare idag så nu kan han nog ses som frisk, nu hoppas vi bara att bacillerna håller sig borta !!

Idag fick jag ett telefonsamtal av Marie.
Hon berättade att hon & Pappa hade åkt in till djursjukhuset igår.
Jag har ju vetat ett bra tag att Miranda (Mirre) inte har varit pigg den sista tiden & att den egentligen bara var en tidsfråga innan de skulle låta henne få somna in.
Igår (på Mammas födelsedag) fick hon sluta sitt jorden liv.
Mirre var verkligen Mammas & Henriks katt i första hand. De var själsvänner.
Jag tycker att det är väldigt tråkigt att Mirre inte finns här hos oss mer men samtidigt så känns det väldigt bra att tänka på att hon är hos Mamma nu.
Miranda skulle ha fyllt 13 år i juli.

Idag fanns vi med i tidningen, JP, & det var Elin som tog bilden på oss.
För er som inte har JP men kanske är nyfikna på bilden så lägger jag upp den här =))


Det känns som att helgen kommer att gå i ett, vi har en hel del att göra.
Men jag ska ändå försöka att ta det lugnt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar