torsdag 29 mars 2012

Nyklippt

Jag har länge sagt att jag skulle vilja klippa mig, få bort mitt gamla slitna hår & byta frisyr.
Så i onsdags var jag på salong Skönheten som drivs av John Bauers gymnasieskola, frisörprogrammet.
Detta var något som blev en överraskning, Tony hade nämligen beställt tid till mig utan att jag visste något =))
Kvällen före berättade han hur det låg till & jag som egentligen skulle ha träffat Erika & hennes barn dagen därpå sa först att det inte skulle gå men Tony hade redan pratat med henne & avbokat vår träff utan min vetskap =))

Så Tony tog några komptimmar när jag var där & fixade mitt hår.
Jag ska även tillbaka nästa vecka & tona håret, det fanns nämligen inte tid till detta i onsdags.

Jag är väldigt nöjd, tjejen som klippte mig var väldigt duktig.
Sen är jag ju inte nöjd med mitt utseende alls men just frisyren var fin.....om den passar mig är dock en annan fråga....

Det skiljer ca 800 kr på att gå till salong Skönheten & att gå till en vanlig salong & få samma sak gjord.

Här syns det lite =))
Kortklippt


Veckan har rusat på =))
I tisdags så var vi på Knuten (Öppna Förskolan) tillsammans med Maria & Simon.
Det visade sig att kvinnan som höll i det hela har varit förskolelärare i Teds skola, hon har jobbat ihop med Teds fröknar.
Hon slutade för 1 år sedan =))
Lite komiskt faktiskt.
Hon hade även varit förskolelärare åt 1 av grannbarnen som numera inte bor hemma.

Det var iaf trevligt så dit kommer vi gå igen =))

Igår spenderade jag som sagt större delen av förmiddagen på salong Skönheten.

Idag har vi varit & hälsat på Angelica & lilla Vilda.
Angelica är en jobbarkompis som fick sitt första barn för snart 1 månad sedan.
En liten söt Vilda var det !!

Eftermiddagarna går i ett efter det att Ted har kommit hem =))
Ted tränar ju dessutom 2 ggr i veckan så tiden bara rusar känns det som.

Imorgon ska vi träffa Erika & hennes små, då ska vi gå till den öppna förskolan där de bor.

Helgen blir nog ganska så lugn, Ted ska på kalas hos Hugo på lördag men annars så ska vi ta det lugnt !!
Städa ur & tvätta bilen måste dock hinnas med.........=))

Fick för mig att det var något mer som skulle skrivas....men det blåste visst bort....

Go kväll på er =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar